Hvor lenge har dere tenkt å jobbe? Er noen sykemeldt ?

Hadde kontroll UL hos gyn i dag som sa at nå var tiden inne for å slutte å jobbe frem til babyen blir født grunnet risikosvangerskapet mitt. Hun sa at jobben min slettes ikke var noe 9-5 jobb og var i hennes øyne for stressende. Fikk derfor sykemelding ut svangerskapet. Må si jeg ble litt overrasket, men på den andre siden skjønte jeg at jeg kom til å få en eller annen kommentar nå som jeg har fått svangerskapsdiabetes i tillegg til de risikofaktorene jeg allrede hadde fra før.
 
Hadde kontroll UL hos gyn i dag som sa at nå var tiden inne for å slutte å jobbe frem til babyen blir født grunnet risikosvangerskapet mitt. Hun sa at jobben min slettes ikke var noe 9-5 jobb og var i hennes øyne for stressende. Fikk derfor sykemelding ut svangerskapet. Må si jeg ble litt overrasket, men på den andre siden skjønte jeg at jeg kom til å få en eller annen kommentar nå som jeg har fått svangerskapsdiabetes i tillegg til de risikofaktorene jeg allrede hadde fra før.
Sniker
Hvorfor ble det ikke søkt om svangerskapspenger istedenfor sykmelding?
 
Sniker
Hvorfor ble det ikke søkt om svangerskapspenger istedenfor sykmelding?
Jeg bor i Belgia, vi har ikke samme system på sykepenger og sykemeldinggrensen er nok annerledes enn i Norge. Fikk sykepenger sist, men det var fordi jobben ikke kunne tilrettelegge og infeksjonsfare ved å jobbe med barn. Jobber fortsatt med barn men her mente bedriftslegen at jeg likevel kunne jobbe med ffp2 maske på sykehuset. Nå ble jeg sykemeldt pga risikofaktorer/sykdom i svangerskapet (risikosvangerskap) og ikke fordi jobben er til fare for meg i seg selv, så gyn mente at jeg burde ha sykemelding.
 
er selvstendig næringsdrivende med min far, her gjør jeg per nå alt kontor arbeid og det lille jeg har av gårdsarbeid med høns og div.
Og det blir jeg å fortsette med til fødsel og etter fødsel hehe! Håper bf får innvilget 50% perm allerede etter de første 6 ukene så hverdagen går opp med tanke på arbeid, baby og hu frøkna fra før som må i bhg osv
 
Back
Topp