hvor lenge har dere planer om å holde graviditeten skjult?

Da vet 2 veninner d... Var ikke planen, men hun ene er gravid med termin rundt samtidig som meg, og hun andre trengte noe annet å tenke på, så da ble d naturlig å fortelle dem... MEN resten skal ventes med så lenge som mulig ;)
 
Sambo, mor og far vet det allerede. :)Sist fikk ikke foreldrene mine vite det før det gikk galt, da var det veldig tungt å fortelle det.
..neste blir å fortelle hans foreldre det, men han skal få bestemme når :)
 
Mor og ei venninne veit det:) far får gjerne vite det snart og resten i februar:)
 
Vi har fortalt det til nærmeste familie og venner i uke 5 begge gangene jeg har vært gravid. Syns det er vanskelig å ikke dele det og ha noen å snakke med om når noe så stort skjer. Sist mistet jeg i uke 10, var da veldig glad for at familie og nærmeste venninner visste det. Bl.a ei venninne som selv har mistet to ganger tidligere, fikk masse råd fra henne når mistanke om at noe var galt begynte å melde seg! Evig takknemlig for at hun rådga meg om å mase meg inn på sykehuset for å få utskrapning fremfor tablettene jeg fikk med for å "ordne opp" selv hjemme.. Alt gikk smertefritt og ingen plager i etterkant! Har hørt nok skremselshistorier om tablettkuren man tar hjemme, så utrolig glad jeg slapp det! Det er i tillegg helt utenkelig for meg å ikke fortelle noe til foreldrene mine når jeg blir lagt inn på et sykehus for å gjennomføre et inngrep i full narkose! Skjønner ikke helt "hysteriet" rundt at ingen skal vite noe tilfelle man mister jeg, det er jo i de tilfeller det skjer at man trenger de rundt seg som mest..

Så fint skrevet, og helt enig med deg!
 
Samboerens umiddelbare reaksjon når jeg sa jeg er gravid var "Når kan vi si det til folk da?", så han ville vel helst fortalt det i dag. Jeg for min del er litt usikker, har egentlig lyst til å fortelle det til nærmeste venner og familie med en gang, men er jo redd for å miste. Men, som Baby2014 skrev, så er det jo godt å ha støtte rundt seg om noe skulle gått galt og. Ikke lett å bestemme seg for en som ikke har gjort dette før :confused:
 
Jeg har kun fortalt det til min søster! Håper vi kommer til å fortelle til våre foreldre i uke 8 ca:) jeg vil gjerne at noen skal vite det, også om noe skulle gå galt. Men kommer ikke til å fortelle til venner og annen familie før uke 12 tenker jeg! Jeg gleder meg såå til å fortelle til mine og hans foreldre :)
 
Forrige gang viste bare søstera mi det. Sa det med en glipp :) men når jeg mistetfortslte jeg det til flere. Blant annet til alle på jobb. Angrer ikke på det :) men kjenner fortsatt at jeg ikke har lyst å fortelle det til noen før jeg er "sikker" på at det får godt. Etter ul i uke 12 :)
 
Første gang fortalte vi nærmeste familie etter tidlig ul i uke 8, resten fikk vite det i uke 12.

Andre gang fortalte vi det med en gang, men da mistet vi i uke 12.

Denne gangen har vi ikke fortalt noen enda og kommer til og vente til vi er helt, helt sikre!
 
Sist fortalte vi det til "alle" i uke 6 ca.. Klarer ikke å holde på mine hemligheter..

Nå har vi fortalt det til mine foreldre, svigers, søsken og 2 av våre nærmeste vennepar. Feiret nyttår sammen her, og hadde blitt unaturlig hvis jeg ikke hadde tatt champagne kl12 så lenge jeg ikke skulle kjøre noen vei. :)
 
Har fortalt det til våre foreldre (uke 5). Ellers vil jeg fortelle til nærmeste etter uke 8, om sambo gir meg løyve ;) ingenting på FB før uke 12... Hjh
 
Jeg har såååå lyst til å rope ut at vi venter et lite mirakel. Er 4 + 3 i dag, og fant det ut 4 + 1. Samboern syns det er morsomt at vi har en hemmelighet ingen andre vet om, men jeg holder på å bli gal allerede av å ikke si det til noen. Er ganske mange venninner av meg som vet at vi har prøvd lenge så de spørs jo hvordan det går, så det blir vanskelig å lyve for de. Heldigvis har jeg fri denne uken grunnet eksamen så slipper å møte så mange ;)
Blir spennende om vi klarer å holde oss neste gang vi er hos svigers...
 
Jeg føler at jeg har holdt det hemmelig uendelig lenge, med alle selskapene og familietreffene som er i jula. Nå er hverdagen tilbake, så da skal jeg klare å holde meg litt til. =)
 
Jeg tenker at jeg har lyst til at de nærmeste skal vite det :) Selv om jeg bare er 4 + 1, så ville de nærmeste (mor,søster, et vennepar) visst det dersom jeg hadde SA. Det er greit at de som er rundt meg, vet det dersom jeg er i dårlig form etc. Selvfølgelig er det kjempe leit hvis jeg SA og må si det til familien, men da har man flere støttespillere dersom det skulle gå galt. Det tenker jeg er bare positivt om :) Nå har jeg riktignok ikke vært gravid før og aner ikke hvordan det er, samtidig som det var et lite sjokk da jeg fikk vite det i går. Jo mer jeg venner meg til tanken, jo bedre er det selvsagt :)
 
E ein del som veit da alt. Eller..eg har kun sagt da til to, men resten har nok ei aning siden eg plutselig meldte meg som sjåfør både i jula og nyttår og har hatt omgangsjuka i eit par veker:p hehe...men vil holda da sjult for flest mulig til etter tidlig UL i allefall, så eg veit om da e nåke nyhet å dela eller ikkje=)
 
Håper å holde det skjult en stund enda, men er redd jeg blir like dårlig som sist og da tvinger det seg fram.
 
Har igrunn lyst å si det til alle :) Men vil først se hjertet slå tror jeg :) Bare noen venninner som vet det til nå og en på jobb :)
 
Haha.INGEN sku få vite før etter uke 8. Vips så vet 3 veninner d :p skal ikke være lett

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Skulle holde tett så lenge som mulig. Mn er ikke så lett, søsken og foreldre vet, så ble det noen venninner, og gravide kollegaer.. Så vet vel plutselig alle sammen det :p
Får håpe spiren klamrer seg fast i alle 9 mndr da :)
 
Denne gangen har jeg lyst til å holde det skjult så lenge jeg kan. Har ikke tenkt til å si noe før magen syns:p
 
Back
Topp