hvor lenge har dere planer om å holde graviditeten skjult?

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
evt hvor lenge klarte dere det i tidligere sv.skap? og evt når skal dere avsløre det på fb o.l?

med første hadde vi tenkt å holde det skjult de første 12ukene, men mamma avslørte meg i uke 5 rett før kvalmen starta i uke6... og så ble det flere og flere som visste det... hadde ikke fb på den tida så ble bare skravla som gikk ;p

med andre så hadde jeg tenkt å skjule det lenge for alle unntatt de nærmeste. ble denne gangen kvalm i uke 6 og ble mer og mer vanskelig å holde det skjult.. lagt inn på sykehus 2ganger i uke 11. så da var det å publisre mage bilder og tidlig ul bilder på fb ;)

denne gangen skal jeg prøve å skjule det så lenge som mulig etter uke 12... men hvis samboern vil avsløre det på fb før uke 12 kan han det.. men prøve å holde det til de nærmeste :)
 
håper på å holde det skjult frem til uke 12,visst alt går godt...er kun den kommende far,å min søster som vet noe nå!!xsmile8...hadde eg vært sikker på at alt gikk godt så hadde eg nok sagt det til alle eg snakker med....:p
 
Vi er nygravide (4,5u), men har allerede fortalt det til være nærmeste. Vanskelig å holde gleden og spenningen for seg selv :happy093
 
synes det er vanskelig å holde det skjult, for vil gjerne dele det, samtidig som jeg vil vente til alt er mer sikkert :) nå hadde det også vært gøy å vente til noen kan se det på meg ;) og plutselig bare sendt et nytt bilde på fb etter babyen er født ;) så dem som ikke hadde sett meg fikk en overraskelse :p
 
Håper å holde det skjult så lenge som mulig! Helst til uke 12. Evnet etter ul mellom uke 6 og 8 for å vite at alt er bra først. ( mistet uke 13 sist). Men håper å klare holde det lenge for oss selv :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Sistgang fortalte vi det rundt uke 8 til familien. Fortalte det tidligere til arbeidsgiver, da jeg tidlig ble veldig dårlig.


Denne gang nå er det kun to venninner som vet om det, og mannen selvsagt. Planen er å vente til rundt uke 12 å fortelle det til familie og litt flere nærme venner som vi omgås. Og ingen planer om å gjøre det offentlig for allmennheten før rundt ord. ul. kanskje senere.
 
Vi vil holde det skjult til etter uke 12 om det er mulig. Jeg mistet i uke 12 sist, så vil gjerne være litt mer sikker før vi sier noe.
 
Forrige gang fortalte jeg det til pappa to dager etter positiv test, søsken i uke 6-7, svigerfamilien i uke 8-9 og venner rundt uke 11-12. Tenker å si det til pappa snart. Mine søstre vet og en venninne, men mannen liker ikke at så mange vet. Så skal prøve å holde munn nå
 
Prøver å holde det skjult til ca uke 10-12... Har ett vennepar som vet da:)

Sist fortalte jeg det til pappa nesten med en gang, til svigers ca uke 10( etter ul) og søsken i uke 13isj... Men vi bor 200 mil fra familien så litt enklere å holde det hemmelig da ;)


---—–-
 
Synes det er vanskelig å holde det hemmelig nå som det er så mange sammenkomster med venner og famile. Går fra sted til sted uten å kunne si noe, blir nok lettere når hverdagen kommer igjen. Ingen vet det enda og håper å holde det slik i alle fall til uke 8, til første kontroll. Foreløpig er det ingen problemer med formen, bare spent på om jeg klarer å skjule det imorgen. Det er uaktuelt å skylde på både jobb (har fri), sykdom (er ALDRI sjuk), kjøring (det er i nærheten) og barn (har ingen). :)
 
Forrigegang forsnakkelse jeg meg til søstera mi i uke 7 men utenom henne var det ingen som viste noe. Mistet i uke 11 så var glad for det da! Så planen nå er å holde det hemmelig så lenge som mulig denne gangen også :)
 
Pga jobb situasjon må eg holde det skjult så lenge som mulig!
 
Har nesten vurdert og ikke si noe og bare vente og se hvor lang tid det tar før folk legger merke til det selv.. hehe... :D må vel si det til kommende besteforeldre da så ikke de blir snurt :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Ønsker og vente til etter uke 12, siden vi mistet i uke 12 sist. Kommer nok til og ta en tidlig ul også.
 
Jeg er veldig i tvil! Samboern vil ikke si det til noen, men jeg har lyst til å fortelle til søstern min og de aller nærmeste venninnene mine. Vil jo ha noen (andre enn kjæresten) å snakke med om alt :) men vi får nå se!
 
Bare jeg og mannen min som vet det... Skal prøve å holde det hemmelig lengst mulig, siden jeg mista sist gang, Veldig redd for å miste igjen, men samtidig sååå glad for å være gravid. Har lyst til å si det til alle... og tror det blir vanskelig å skjule i det lengste.. i alle fall til de nærmeste. Men etter uke 12 kommer vi nok til å si det til alle, vist alt er normalt.
 
Veeeldig vanskelig og holde det hemmelig når så mange har visst at vi prøver. Kjøpte oss hus i sommer, forlovet oss 24des, og da kommer naturlig nok spm om når vi skal ha barn. Og jeg sliter virkelig med å juge. Vi er jo så fantastisk glade for dette, og håper jo at det går fint denne gangen ❤️
 
Så lenge som mulig, men mistenker at jeg blir fort avslørt på jobb ;) og da må jeg jo fortelle familien det før de hører det fra noen andre;)
Har det absloutt ikke travelt med å publisere noe på facebook, kanskje når det nærmer seg:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi har fortalt det til nærmeste familie og venner i uke 5 begge gangene jeg har vært gravid. Syns det er vanskelig å ikke dele det og ha noen å snakke med om når noe så stort skjer. Sist mistet jeg i uke 10, var da veldig glad for at familie og nærmeste venninner visste det. Bl.a ei venninne som selv har mistet to ganger tidligere, fikk masse råd fra henne når mistanke om at noe var galt begynte å melde seg! Evig takknemlig for at hun rådga meg om å mase meg inn på sykehuset for å få utskrapning fremfor tablettene jeg fikk med for å "ordne opp" selv hjemme.. Alt gikk smertefritt og ingen plager i etterkant! Har hørt nok skremselshistorier om tablettkuren man tar hjemme, så utrolig glad jeg slapp det! Det er i tillegg helt utenkelig for meg å ikke fortelle noe til foreldrene mine når jeg blir lagt inn på et sykehus for å gjennomføre et inngrep i full narkose! Skjønner ikke helt "hysteriet" rundt at ingen skal vite noe tilfelle man mister jeg, det er jo i de tilfeller det skjer at man trenger de rundt seg som mest..
 
Back
Topp