Hvor lenge har dere permisjon?

Hvordan er reglene når mor er student tro? Jeg har jo ett år permisjon fra skolen. Det går jo ikke under noe fra NAV
 
Hvordan er reglene når mor er student tro? Jeg har jo ett år permisjon fra skolen. Det går jo ikke under noe fra NAV
Når mor er student får ikke far permisjon! Sånn var det i hvertfall da vi gikk storebror
 
Få han ikke lønn fra jobben? Hva i alle dager :/
Har man ikke rett på permisjon, da ikke rett på permisjonspenger, er det jo snilt av arbeidsgiver å likevel tilby ulønnet perm. Man kan ikke forvente lønnet
 
Har ikke fedre individuell opptjeningsrett når mor studerer?
 
Det har vært mye snakk om det se siste årene, jeg er ikke helt sikker på hva det har blitt til?
Sannelig ikke sikker jeg heller. Men håper jo for studentenes del at det i permisjonsøyemed teller som "arbeid" og derigjen gir rettigheter til far..
 
Det teller som arbeid om mor er i fullt studie, men uvisst om jeg skulle vært tilbake i studier etter 6 uker :/
 
Det teller som arbeid om mor er i fullt studie, men uvisst om jeg skulle vært tilbake i studier etter 6 uker :/
Er det et krav? Jeg kan ikke noe om dette, selv om jeg studerer.. Har jobbet 100% i fast stilling hele tiden, så har ikke gått som student, men arbeidstager.
 
Er det et krav? Jeg kan ikke noe om dette, selv om jeg studerer.. Har jobbet 100% i fast stilling hele tiden, så har ikke gått som student, men arbeidstager.
Det er et krav dersom han skal ta fellesperioden. Har ikke noe med fedrekvote å gjør.
 
Det er et krav dersom han skal ta fellesperioden. Har ikke noe med fedrekvote å gjør.
Dersom han skal ta hele fellesperioden eller deler av den? Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg lurer, for det angår jo ikke meg. Bare nysgjerrig for jeg skjønner så lite av det som er annerledes :p
 
Dersom han skal ta hele fellesperioden eller deler av den? Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg lurer, for det angår jo ikke meg. Bare nysgjerrig for jeg skjønner så lite av det som er annerledes :p
Skal han ta en eneste uke av fellesperioden må mor jobbe eller studere minst 75% mens han tar den. Det er aktuelt for noen, men få mødre gjør det fra seks uker etter fødselen. Men noen gjør.
 
Skal han ta en eneste uke av fellesperioden må mor jobbe eller studere minst 75% mens han tar den. Det er aktuelt for noen, men få mødre gjør det fra seks uker etter fødselen. Men noen gjør.
Å ja.. Selvfølgelig!! Aktivitetskravet? Det gjelder jo for alle.. Men å tenke så langt at mor faktisk da må studere, var tydeligvis vanskelig for meg.. :p Men fedrekvoten kan tas ut selv om mor er hjemme?
 
Å ja.. Selvfølgelig!! Aktivitetskravet? Det gjelder jo for alle.. Men å tenke så langt at mor faktisk da må studere, var tydeligvis vanskelig for meg.. :p Men fedrekvoten kan tas ut selv om mor er hjemme?

Fedrekvote kan han ta mens mor er hjemme ja.

Og mor kan ta fellesperioden uten krav til aktivitet hos far (som hos oss, far er arbeidsledig, jeg har permisjon. Motsatt kunne vi ikke hatt det, han kan ikke ha (felles) permisjon om jeg var arbeidledig, men denne veien vi har det er det altså ok.
 
Det er sprøtt at det skal være så vanskelig å forstå det systemet. Men min skal bare ha fedrekvoten uansett. Jeg begynner jo ikke å studere før januar.
 
Fikk baby for ikke lenge siden igjen :) så jeg har permisjon til 31 mars :)
Dette er termingruppa desember 15

Da skal man ikke ha rukket å få et nytt barn etter dette, så du er muligens på feil sted?
 
Back
Topp