Hvor lenge har dere eggløsningsslim før eggløsning?

Turnusmammaen

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Maiskolbene 2023 :-)
Vi skal prøve på baby nr 3 denne syklusen. Har hatt 28 dagers sykluser leeenge, men de siste 2 har vært på 33 og 34 dager. Ønsker derfor å tracke eggløsning. Bruker CB advanced fertilitetsmonitor siden jeg fikk den av ei venninne. Syklusdag 12 i dag og synes nesten jeg hadde tendenser til eggløsningsslim, men monitor sier fortsatt lav fertilitet. Kan jeg forvente at eggløsning er på gang snart eller kan man ha eggløsningsslim lenge før? Har ganske kraftige eggløsningssmerter, så jeg vet jo når eggløsning finner sted, men skal jo helst legge inn litt aksjer FØR eggløsningen også (uten å slite ut mannen for lenge i forkant) :hilarious:

Jeg kan ha i opptil 5-6 dager før

Jeg har typisk hatt mest slim på dag 10 og 11, men har jeg trodd EL har vært på dag 14. Men nå er jeg 15 uker gravid og korrigert termin etter ultralyd tilsvarer befruktning på dag 11. Så mitt i råd vil være å begynne ligginga når slimet dukker opp også holde seg til annenhver dag frem til du kjenner det er over.

Jeg har typisk hatt mest slim på dag 10 og 11, men har jeg trodd EL har vært på dag 14. Men nå er jeg 15 uker gravid og korrigert termin etter ultralyd tilsvarer befruktning på dag 11. Så mitt i råd vil være å begynne ligginga når slimet dukker opp også holde seg til annenhver dag frem til du kjenner det er over.
Ikke alltid UL stemmer på dagen det heller (selv for IVF). På privat UL stemte målet med EL, men på OTUL ble jeg satt enda lenger frem, og når jeg ser i FF nå, skulle da "unnfangelsen" vært før både positiv EL test og sex :p
Men sånn generelt ja er det bare til å begynne med aksjer når slimet kommer, større sjanse da enn å vente til når man tror EL er

Ikke alltid UL stemmer på dagen det heller (selv for IVF). På privat UL stemte målet med EL, men på OTUL ble jeg satt enda lenger frem, og når jeg ser i FF nå, skulle da "unnfangelsen" vært før både positiv EL test og sex :p
Men sånn generelt ja er det bare til å begynne med aksjer når slimet kommer, større sjanse da enn å vente til når man tror EL er
Nei, absolutt ikke, men ville heller begynt litt for tidlig enn å vente for å komme nærmest mulig EL var poenget mitt. For det KAN svære egget slippes tidligere enn man tror også. :)

Nei, absolutt ikke, men ville heller begynt litt for tidlig enn å vente for å komme nærmest mulig EL var poenget mitt. For det KAN svære egget slippes tidligere enn man tror også. :)
Jepp, spesielt hvis man ikke tester og temper. Før vi begynte å prøve på første tenkte jeg som de fleste at jeg hadde EL på ca CD14, men neida, er egentlig CD10-13 :hilarious: Så på datteren min måtte vi sette i gang rett etter mensen :laughing002 Hun ble laget på CD10, februarbabyen på CD13

Har det gjerne opptil 5-3 dager før EL :happy119

Back
Topp