Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ved fryseforsøk sier klinikken min at jeg skal gå på Cyclogest til 7+6. vet ikke om det er så stor forskjell fra fersk vs fryst forsøkEr 8+4 ved ferskforsøk og klinikken sier jeg kan gå på cyclogest så lenge jeg vil. Så da lurer jeg på hvor lenge dere andre har gått på progesteronstøtte?
Jeg har blitt anbefalt å ta progesteronstøtte (600 mg daglig) fram til uke 9, og deretter trappe ned iløpet av uke 10. Både ved ferskforsøk, egen prøving og fryseforsøk.Er 8+4 ved ferskforsøk og klinikken sier jeg kan gå på cyclogest så lenge jeg vil. Så da lurer jeg på hvor lenge dere andre har gått på progesteronstøtte?
Er da uke 9 - 9+0 eller 8+0?Jeg har blitt anbefalt å ta progesteronstøtte (600 mg daglig) fram til uke 9, og deretter trappe ned iløpet av uke 10. Både ved ferskforsøk, egen prøving og fryseforsøk.
(Oppdatert for å rette skrivefeil!)
Når du er 8+1 har du akkurat gått inn i svangerskapsuke 9Er da uke 9 - 9+0 eller 8+0?
Så innmari fint å lese du er gravid heier på deg!Når du er 8+1 har du akkurat gått inn i svangerskapsuke 9
Tror de mener at dette er uka man trapper ned, men har ikke vært så langt i svangerskap med progesteronstøtte før, så jeg skal spørre klinikken etter hcg-blodprøven, om denne spira ennå sitter.
Forklaringa jeg fikk på nedtrapping var at morkaka produserte alt selv etter uke 10, så du kan jo evt google hormonproduksjon i morkaka og se om det står noe vettig om det fra pålitelige kilder
Takk! Det er veldig tidlig ennå, er 12 dpo i dag, men håper håper!Så innmari fint å lese du er gravid heier på deg!
Takk for svar, prøver å google, men det står jo litt forskjellig. Ikke alle er helt enig i hva som er uke 9 og 10 virker det som!Når du er 8+1 har du akkurat gått inn i svangerskapsuke 9
Tror de mener at dette er uka man trapper ned, men har ikke vært så langt i svangerskap med progesteronstøtte før, så jeg skal spørre klinikken etter hcg-blodprøven, om denne spira ennå sitter.
Forklaringa jeg fikk på nedtrapping var at morkaka produserte alt selv etter uke 10, så du kan jo evt google hormonproduksjon i morkaka og se om det står noe vettig om det fra pålitelige kilder
Norsk helsevesen (jordmor og gynekologer) bruker den måten. De som ikke forholder seg til svangerskapsuker jevnlig kan gå litt i surr etter min erfaring (har mye familie i helsevesen).Takk for svar, prøver å google, men det står jo litt forskjellig. Ikke alle er helt enig i hva som er uke 9 og 10 virker det som!
Syns appen Nørs er veldig god sånn sett. Appen er utvikla i samarbeid med norsk helsepersonell. Den har en kalender som viser ukene, og når du trykker på dagen, får du opp mer eksakt. Her har jeg klikket på 19/12 som har et lite 7-tall over seg, og så spesifiserer appen.Takk for svar, prøver å google, men det står jo litt forskjellig. Ikke alle er helt enig i hva som er uke 9 og 10 virker det som!
Takk! Ja jeg bruker den! Tenkte også å få premium. Plommesekken skrumper jo inn etter hvert, men morkaka har vel ikke tatt helt over enda. Tenker jeg trapper ned denne uka nå, er 9+3 i dag. Vedr det med forskjellige uker har jeg blant annet lagt merke til at NHIs innhold på uke 10 er f. Eks det andres uke 11 er.Syns appen Nørs er veldig god sånn sett. Appen er utvikla i samarbeid med norsk helsepersonell. Den har en kalender som viser ukene, og når du trykker på dagen, får du opp mer eksakt. Her har jeg klikket på 19/12 som har et lite 7-tall over seg, og så spesifiserer appen.
Vis vedlegget 449759
Nørs har også premium-abonnement for 44 kr/mnd der du får en god del ekstra funksjoner, blant annet chat der helsepersonell svarer på spørsmål.
Babyverden også mener uke 10 er 10+0-10+6. selv om jeg ville tenkt 9+0 - 9+6Norsk helsevesen (jordmor og gynekologer) bruker den måten. De som ikke forholder seg til svangerskapsuker jevnlig kan gå litt i surr etter min erfaring (har mye familie i helsevesen).
Tror det har vært en endring i hvordan ukene telles og hva man kaller det. Det er temmelig forvirrende!Babyverden også mener uke 10 er 10+0-10+6. selv om jeg ville tenkt 9+0 - 9+6
Jeg er også enig med deg, men ja virker som det er en endring. Sist jeg var gravid så virket det som alle er enige så ingen tvil om hva de ulike mente da. Det samme med trimester, mange mener først trimester er over ved uke 12, men da mener de plutselig 12-12+6.. haha, og endel mener jo at første trimester går helt til 13+6!Tror det har vært en endring i hvordan ukene telles og hva man kaller det. Det er temmelig forvirrende!
10+1 er jo starten på uke 11, logisk sett. 1. desember er jo ikke november måned.
Dette spurte jeg om sist jeg var gravid, og jordmor var iallfall enig med meg. Pluss at den ene appen som er lagd i samarbeid med norsk helsepersonell gjør det sånn
Tror det har vært en endring i hvordan ukene telles og hva man kaller det. Det er temmelig forvirrende!
10+1 er jo starten på uke 11, logisk sett. 1. desember er jo ikke november måned.
Dette spurte jeg om sist jeg var gravid, og jordmor var iallfall enig med meg. Pluss at den ene appen som er lagd i samarbeid med norsk helsepersonell gjør det sånn
Jeg er enig med dere begge, men ser at jordmor har satt opp min "uke 16"-konsultasjon nå på 16+2. Så jeg blir ikke helt klok på om det er timearket som tar feil eller hva! Må få kartlagt dette før man begynner med de viktige tingene, feks glukosebelastning og vaksinering!Jeg er også enig med deg, men ja virker som det er en endring. Sist jeg var gravid så virket det som alle er enige så ingen tvil om hva de ulike mente da. Det samme med trimester, mange mener først trimester er over ved uke 12, men da mener de plutselig 12-12+6.. haha, og endel mener jo at første trimester går helt til 13+6!