Hvor lenge fullammet du?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
5,5 mnd. Da krevde hun mer mat rett og slett.
Sluttet helt da hun var 10 mnd. Null interesse og mindre melk hos meg, så hun begynte å våkne sulten på natta.

6 mnd med begge.
Innførte fast føde men de spiste minimalt til 10 mnd.

Til hun var 7 mnd, da bynte vi på mer mat, jeg pumpet fra hun var 3 mnd, slutta helt da hun var 9-10, da jeg ikke orket å pumpe lengre og startet i jobb også.

Til 4 mnd. Da begynte jeg så smått å innføre fast føde. Er snart 12 mnd og jeg ammer fortsatt.

6 mnd. Delammet til han ikke ville mer da han var 10 mnd.
Sluttet å fullamme fordi han fikk i seg nok utenom puppen, og fordi anbefalingene sier til 6 mnd..
(Men jeg hadde fortsatt om han trengte det.)

Etter bare 2-3 mnd forsvant amminga på dagen, hun nekta plent å ta puppen og stagnerte i vekta totalt. Hun tok puppen på natta frem til hun var 6 mnd. Så da forsvant all amminga. Fullpumpet og ga hun mm på flaske på dagen frem til hun var 4-5 mnd. Gikk da over på mme på dagtid. Vi begynte også med å innføre grøt ol ved 3,5 mnd i samråd med barnelegen pga. Vekta.

Fullammet til 4 mnd med første. Begynte med smaksprøver da pga lav vektoppgang. Tenker fullamme til 6 mnd denne gangen hvis det går.

Prøvde alt mulig, men ville ikke ha!
Det heter kanskje ikke fullamming da, men mm var hvertfall det eneste som gikk ned :)
Har en venninne hvor sønnen ikke ville ha noe annet enn mm til ett år! :o Da hadde jeg tørna... :p

Med nr en fullammet i 6-7mnd, og fortsatte amming til 15-16 mnd, med nr to (kronisk syk)hadde han sonde/peg og jeg pumpet i nesten 2 år, med nr 3 fullammet jeg 6-7mnd, og ammet til ca 18 mnd alder. Nå som nr 4 kommer håper jeg på amming like lenge.

Knapt 6 mnd med eldste, begynte med smaksprøvar då.

6,5 mnd med lille, ho nekta imidlertid å ete noko særlig før vi begynte med blw-prinsippet ved 10-11 mnd.

Med knøttet gjekk det ikkje som planlagt, måtte slutte å amme ved 3,5 mnd pga alvorlig sjukdom og sterke medisiner hos meg.

4,5 mnd. Fikk råd fra hs om å begynne å innføre fast føde pga størrelsen og hyppige oppvåkninger på natt.

Ga tillegg i noen uker i begynnelsen for å få opp vekta, ellers fullammet jeg til hun var nesten fem måneder, da begynte vi med litt smaksprøver, men alltid i tillegg til melk. Har nå begynt å erstatte ett måltid om dagen med "vanlig" mat, ellers er det melk til hvert måltid, inkludert til kveldsgrøten. Hun er nå åtte måneder :)

Rett over fire mnd med første. Da grep hun tak i all mat hun fikk tak i,så vi lot henne smake og styre selv.

Begynte med grøt og frukt fast fra ca 6 mnd.

Gjør nok det samme nå; når hun viser interesse for maten og vil holde selv.

Back
Topp