Hvor lenge forventer du at joggesko til barn varer?

Jo, det går helt fint :-)
Ecco goretex til eldtemann ble slitt etter noen uker. Jeg gikk inn å klaget og fikk beskjed om at sånn skulle det ikke være. Skoene skulle tåle lek, sykling osv :-) Fikk nye med en gang.
Men hadde ikke gått å klaget hvis joggeskoene til 199 kr ble ødelagt fordi de bruker tærne å bremse med under sykling f.eks.

Jeg forventer at skoene holder ca. en sesong på kvalitet ja, under normal lek og aktivitet.

Men hadde jeg klaget på slitasje så ville jeg stått i butikken hver 14 dag for å klage på skoene.. Og jeg kjøper ikke billigsko, men har en som sliter noe vanvittig.

Hittil har de vart ut sesongen (han ble nettopp 3), men har også 2 par å bytte på.

En sesong .. men etter en uke begynner de allerede og bli slitt :/

Jeg kjøper bare sko jeg forventer skal vare ut sesongen. Stort sett tåler skoene både plutselig regnvær, en dypp i sjøen og en tur I vaskemaskina.

Men jeg er kresen på sko, og ser ofte både dyre og billige joggesko som jeg ikke våger kjøpe.

Jeg er happy om de holder to måneder. Dyre eller billige spiller ingen rolle. Utslitt blir de samme hva. Derfor kjøper jeg sko i perfekt størrelse hver gang. Ingen vits å vente på at de sliter dem ut.

Jentene får småsko i tillegg til litt "ordentlig" bruk. Guttungen fikk nettop converse som han kan bruke innimellom joggesko og sandakter. Ser ut til at det hjelper om de får byttet sko litt innimellom.

Er vel anbefalt å la skoene få "hvile" innimellom både for voksne og barn. Om jeg ikke husker helt feil?:)

Hele sesongen med dette været :p

Verre med støvlene!

Her har vi ett par med Goretex og ett par lettere uten. Blir mest brukt de med Goretex med tanke på været, men de varer stort sett sesongen ut. Om ikke de trenger større sko i løpet av sesongen da.

Enn så lenge har de ikke fått nye for sesongen noen av dem.... været tillater jo ikke joggesko mer enn et par ganger likevel. Det brukes mest støvler.

Eldste har de joggeskoene han hadde i fjor sommer. Merkelig nok er de på et vis passelig, men de nye blir nok et nummer større.

Yngste har de litt tykke goretex joggeskoene hun fikk i fjor høst. Hun får vel lettere sko i sommer. Hun fikk derimot nye støvler forrige uke.

Hos oss holder altså joggeskoene hele sesongen, men guttungen sine er godt synlig brukt og det hjelper utenkelig veldig på at han har to par (onkelen hadde like som ham som han vokste ut av før de var rukket å bli brukt så mye at det syntes, så han arvet dem.) Det hender jo at ungen vokser to skostørrelser på ei uke liksom, så det hender de må ha nye av den grunn, men ellers holder de stort sett godt altså.

En hel sesong! Eneste gangen de ikke har holdt en sesong her er da mormor kjøpte joggesko på europris, de hadde hull etter en uke.

Jeg har de vart hele sesongen på begge to.
3-åringen her kunne også starte våren med skoene fra i fjor ;-)

Er vel anbefalt å la skoene få "hvile" innimellom både for voksne og barn. Om jeg ikke husker helt feil?:)

Men barn som voksne har en tendens til å velge seg et favorittpar, og bruke dem mye.
Selv har jeg 7 par sorte pumps i skohylla, men tar likevel meg selv i å bruke de samme hver dag.

Så kidsa velger joggesko 10 av 10 ganger de får velge selv :shy:

Ca 1 måned på joggesko til eldste på 7 år, 2-3 måneder på yngste på 5 år. Spiller ingen rolle om de koster 199 eller 999 kr.

Jeg satser på at mine unger har arvet meg.

Mamma sier at jeg fikk et par til 17. Mai og de holdt ut sesongen. Min bror bruke tre par på samme tid.

En så lenge har de ikke slitt ut noen, men de er jo ganske små da, ingen sykler, feks

Max et par måneder per par. Pleier å kjøpe ett par før sommeren og ett til skolestart. I tillegg har de sko med goretex til dager med litt ruskevær. Hvis ikke hadde de nok holdt et par uker. :)

Back
Topp