Hvor lenge før neste barn?

Bkno1922872

Betatt av forumet
Jeg vet det er veldig tidlig å tenke på nr 2 allerede, nr 1 kommer i Jan/feb. Men vi har lyst på 2 eller 3 barn og vi ønsker ikke for lang tid mellom.

Har lest at du bør vente 18 mnd mellom hvert svangerskap for å ha best mulig sjanse for å ikke få en prematur fødsel, og tror egentlig ikke vi ønsker å vente noe særlig lengre enn det :-p Kan jo hende vi endrer mening etter vi har blitt foreldre så klart..

Hvor lenge vil dere vente/hvor lenge er det mellom din nr1 og nr2? :-)

Desember 2004
Mai 2008
September 2011
September 2013
Februar 2016
Fikk første under studier, ventet med nummer to til jeg var ferdig på uis. Ble gravid med nummer to etter fire uker i ny jobb. Ble syk etter nummer to ble født, ble gravid med nummer tre så fort jeg var blitt bedre. Begynte prøving på nummer fire når nummer tre var tre mnd, men blir tydeligvis ikke gravid når jeg ammer... Ble gravid den helga vi kutta ut puppen, men mistet. Neste syklus satt nummer fire. Trodde egentlig vi var ferdig etter fire, men jeg ville ha en til, så da startet prøving når jeg fikk mannen med på laget. Nummer fem satt på første pp.

Fikk nr 1 i april 2010,
Nr 2 i juni 2012
Å når 3 kommer nå i februar :)

Syns det er veldig deilig å få de litt tett på hverandre ♡ men så klart, man må ha tid, energi å være innstilt på hektiske hverdager :)

Nr 1 september 2013
Nr 2 februar 2016.
Stopp etter det. :)

Storebror november 2012
Lillesøster februar 2016

Bom stopp ;)

7 år mellom de to første :-)

Men nå ville vi ha to tette... Ble gravid når lillebror var 4 mndr. Mistet desverre (MA) men ble grsvid igjen raskt så her blir det 15-16 mndr mellom de to yngste <3

Jenta vår er født mai 2014, ble gravid etter 1 år igjen:) vil vente 2 år før vi får nr 3:)

Første kom i 2011
Nr2 i 2013 det er 23 mnd mellom
Nr3 kommer nå i februar/mars :) blir 2 år og 5 mnd mellom minste og mellomste
Nå er d stopp :p

Vi tar de vi får når vi får dem.
Og siden denne kommer etter 3,5 år med prøving, har vi ikke tenkt å bruke prevensjon etter fødsel. Så blir de så tette de blir hvis det blir fler ;)

Hadde vi kunnet planlegge ville det nok blitt fra 1,5 til 2 år mellom hver.

Oktober 2009
Februar 2016
Aaaaltfor lenge mellom... Har vært klar siden 2012... Men har ventet på mannen siden det. Han har to, så for han spilte det ingen rolle med flere, sa han, men var helt tydelig at dette var noe han måtte vurdere. Må takke hans søster som fikk nummer 3 i januar i år - etter det kom mannen på banen :p

Her er de
November 06
Mai 09
Mars 13
Februar 16

Mellom 1 og 2 er det 2 år, 6 mnd og 1 dag, mellom 2 og 3 er det 3 år, 10 mnd og 8 dager. Mellom 3 og 4 blir det 2 år og 11 mnd.

Ingen planlagte altså, men ville ikke ønsket de noe tettere heller :)

Vi har ca. 27/28 mnd mellom nr. 1 og nr. 2, altså nr. 1 er nesten 2,5 år når nr. 2 kommer :) Ville ihvertfall ha mer enn 2 år mellom de to.

Vi har 3 og 3,5år i mellom våre, og synes det er veldig behagelig:) da har begge kommende storesøsken sluttet med bleie, og begynner å bli litt mer selvstendige på mange måter:)

Jeg venter nr 2 nå. Storesøster blir 3 år i April, altså 2 mnd etter termin til lillebror. Synes det er en passende aldersforskjell, for nå nlir hun så stor at hun forstår mer, kan delta i mer, og ikke minst kan være mer "storesøster", hvis du skjønner :-)

Venter nr 2 nå og storesøster er nå 7 år. Var 19 når jeg fikk henne og syns det er helt ok at det blir såpass mellomrom mellom de :)

Men vi vil jo ha fler og tenker jo st om alt får bra nå så vil vi ha 2 tette. Så tette som mulig helst.

Første kom mars09. Har byttet mann så da blir det ca 7 år mellom de og denne :) hadde jeg ikke byttet mann hadde det blitt 3-4 år mellom tror jeg...Aldersforskjellen gjør ingen ting. De er mer selvstendig og kan hjelpe til og forstår mer. Sjalusien kan bli mindre også, for de er ikke like opptatt av å sitte på fanget som en 1-2 åring liksom..armkroken holder for dem :)
Jeg hadde aldri valgt to tette. Det er mye jobb og det første barnet kan bli så sjalu. I tillegg ser jeg på tvillingene mine at det å hele tiden ha et søsken der som er med på det samme, leker med de samme menneskene og tingene, det er kjedelig og krevende for de. De har aldri fått opplevd å ha mammaen sin alene. Med stor alders forskjell som jeg får nå. Så kan jeg for eksempel ta tvillingene med på noe kjekt som de liker, som passer deres alder mens mannen Er sammen med baby hjemme. Og så kan tvillingene leke litt med sine egne ting, uten at minsten er så veldig interessert. For han vil ha baby ting med lys og lyd og ikke pokemonkortene f.eks ;) eller mannen kan ta tvillingene med på fisketur eller noe. Uten at det er sure miner fra minsten, for han er for liten til å ville fiske på lang lang tid! ;)

Vi får nr en nå, begge er 19år, så vi tenker å få nr 2 når jeg er ferdig med utdanningen min, om ca 4-5 år :) da vil vi ha to tette!

Her blir det 9 år mellom første og andre! Helt optimalt er det kanskje ikke, men får gjøre det beste ut av det. Tenker det kanskje er stopp etterpå.

Storebror 2010
Lillebror 2014 * en vakker engel *
Lillebror feb-2016

Skulle være 4 år imellom, men skatten vår døde. Så her blir det 5,5 år ca.. Når det først har blitt sånn tenker jeg at det er fint å bli storebror det året han begynner på skolen, jeg kan kjøre og hente han på skolen og han slipper lange dager med SFO. Og han er tross alt heldig som har hatt mamman og pappaen sin heeeelt for seg selv i 5 år <3 ( jeg velger hvertfall å se det sånn)

Back
Topp