Hvor lenge er man øm nedentil etter fødsel?

Mrs. Tiger

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jeg fødte vaginalt 1/2 og hadde pressrier i 20 minutter før han var ute. Fikk et lite rift fremover som JM anbefalte IKKE å sy, ville gro lett mente hun.
Jeg er fortsatt øm i skjeden kjenner jeg, spes når jeg tar knipeøvelser, så syns jeg st jeg har litt vondt i "musa" - antakeligvis der jeg revna.
Hvor lenge skal jeg regne med å ha litt vondt? Er 9 dager siden fødsel nå.

Jeg fødte 14/12 jeg er fremdeles litt øm der nede.. Bebis ble tatt med vakum og jeg ble klipt, hvis det har noe å si :) men jeg fungerer normalt og det fungerer heeeelt fint å ha sex igjen også, må bare være litt forsiktig i starten.. Så det går seg til, men fikk høre at man kom til å være øm leeeenge etter fødsel :p

Jeg tror nok det er mye som er normalt i forhold til hvor lenge det varer, men husk å pass på at du får gått til 6 ukers kontroll med deg selv, jeg ville ha spurt da hvis det fortsatt var vondt.
Jeg er heldigvis ikke øm framme og min fødselv var 4/2, men jeg er øm ved hemoridene bak.. Og jeg tror ikke det er så mye mer behagelig. Men etter de andre fødslene mine har det gitt seg i løpet av barseltiden.

Jeg tror nok det er mye som er normalt i forhold til hvor lenge det varer, men husk å pass på at du får gått til 6 ukers kontroll med deg selv, jeg ville ha spurt da hvis det fortsatt var vondt.
Jeg er heldigvis ikke øm framme og min fødselv var 4/2, men jeg er øm ved hemoridene bak.. Og jeg tror ikke det er så mye mer behagelig. Men etter de andre fødslene mine har det gitt seg i løpet av barseltiden.
Ok- ja. Etter tett oppfølgning under svangerskapet så er det rart å plutselig stå aleina med kroppen min. Må nok bestille meg 6 ukers kontroll hos legen:)
Takk

Jeg føda 14/12. Måtte sy 7 sting, ble klipt 4 sting og 3 pyntesting. Var veldig om helt frem til 3 uker siden, da forsvant det helt :-) trodde aldri det skulle gå over, hehe

Jeg føda 14/12. Måtte sy 7 sting, ble klipt 4 sting og 3 pyntesting. Var veldig om helt frem til 3 uker siden, da forsvant det helt :-) trodde aldri det skulle gå over, hehe

Skulle selvfølgelig stå øm :)

Fødte 2/2 og merker ingenting lenger :)

hos meg svei det de to første dagene. Sikkelig vondt å gå på do. Men hjap
veldig med det kalde vannet man spylte på do på sykehuset. men dusjen med
varmt vann var helt jævlig. Vært bra siden jeg kom hjem. Men i kveld kjenner jeg
ene stinget.

Jeg fødte 23/1 og ble klippet 2 cm, sydde to sting og et pyntesting. Jordmor etterlot en sårflate for at det skulle få tømt seg for blod, og det har svidd ved doturer noe helt forferdelig i to uker etter fødsel. Når jeg tok fatt på tredje uka forsvant svien endelig, men jeg kan fortsatt ikke gå mye før det presser og gjør vondt down there. Har begynt å kjenne stingene godt også, det sies at det er fordi de gror. Mye man ikke visste før fødsel gitt!

Back
Topp