Hvor lenge er det siden du var hos tannlegen?

Går ca 2 ganger i året... pga div sykdom som ødelegger tennene og gir nervesmerter

Drøyt et år

Er hos tannlegen 1 gang i året (med mindre jeg må tilbake for å fikse noe), får innkalling i april :)
Trakk to visdomstenner i juni i fjor, så rundt 9 mnd siden sist besøk.

Var 5 år uten tannlege etter skoletannlegen. Hadde smerter så gikk.. Etter det har jeg 1 time i året. Var sist forrige sommer
Nesten samme her også, jeg gikk 4 år uten tannlegebesøk etter skolen. Mista en fylling og måtte bestille time da, etter det er jeg der 1 gang i året jeg også :)

Blitt oftere etter at vi flyttet til UK :hilarious: her betaler vi 150 kr for hele familien for vanlig rutinesjekk. Prøvde å være flink i Norge og, men etter at jeg måtte ut med nesten 10k i fjerning av visdomstenner så ble det dyrt :p

Jeg er hos tannlegen en gang i året, og hos tannpleier hver tredje måned. Avtaler ny time hver gang jeg er der. Har kronisk tannkjøttbetennelse. Dersom du ikke har noen plager, men likevel bare vil ha en sjekk, holder det ikke med time hos tannpleier? Eller burde man gå til tannlegen når det er så lenge siden sist, kanskje?

Aner ikke Tannpleier har jegg aldri vært hos tror jeg, sånn etter skoletsnnlegen altså. Kunne vel kanskje det Jeg vet ikke forskjellen. Eller altså Jo, jeg vet forskjellen men hva mer kan tannlegen gjøre? Trekke og Borre mens tannpleier pusser tannstein og sånn?

Jeg tenkte egentlig kontakte det nye tannlegesenteret i kommunen, og de har to tannleger og to assistenter men altså ikke tannpleiere. Så ikke vet jeg. Jeg gikk hos tannlege der jeg var før også jeg, altså annethvert år.

Må¨vel bare ta meg sammen og få bestilt time, til både meg og mannen.

Ungene følges jo heldigvis godt opp av skoletannlegen da.

August 2018. 1 hull :) Før der 10 år :)

Går dit én gang i året, med mindre det skjer noe spesielt :) Var der i januar :)

November 2018.

Sikkert 6 år siden, aldri hatt hull. Ba om årlig innkalling men de har aldri kommet. Plutselig har det gått en del år.

Nesten samme her også, jeg gikk 4 år uten tannlegebesøk etter skolen. Mista en fylling og måtte bestille time da, etter det er jeg der 1 gang i året jeg også :)
Her var det en visdomstann som var problemet

Back
Topp