Hvor lenge er det ok at mannen reiser?

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Er 36+0 i dag, og hadde håpet at mannen var ferdig med reise sist uke. I går kom han og fortalte at han må reise neste uke også. Heldigvis er møtet på Gardermoen, men jeg kjenner at jeg ikke har lyst likevel... Fødselen gikk så raskt sist!

Mannen her reiser ikke mer nå. Jeg er 36 uker over helgen. Han var på dagstur uken som var, og jeg tror han kjente litt på frykten for at noe skulle skje, for da ville han nok ikke rukket hjem.

Selv om det er dagstur så tar det noen timer å reise. Iallfall her oppe hvor flyene ikke går så ofte når han reiser ut i distriktene. Så nå må han ta møtene via telefon eller skype!

Er 37+1 nå. Her er det jobb og hjem for min mann. Såklart slipper han ut av huset i nærområdet asså:p men ingen lang turer. Han må ver tilgjengelig så det er type besøke ein kompis eller finne på ting han kan slippe og gå med ein gang om det skjer noe

Er 36 uker i dag, mannen var på Gol på torsdag, 4 timer unna.. Syns det var litt ekkelt, til tross for at jeg har hatt relativt lange fødsler så han hadde vel rukket frem, men alikevel.. Neste fredag vet jeg han har satt opp tur til Kristiansand som er 3 timer unna, det kan han bare glemme..

Her skal vi på fjellet i påsken, men han reiser ned to dager for å jobbe. Da er jeg 37 uker.. Det er to timer hjemmefra. Er der med mine foreldre så vi hopper i bilen ved det minste tegn av noe. Jeg håper det skal gå fint.

Er 36+1 i dag og henta mannen på flyplassen i går... Nå er det heldigvis slutt på reisinga før fødsel :) var veldig nervøs for at lille skulle komme den uka han har vært borte nå så forstår godt at du er nervøs enda en uke senere...

Mannen her jobber med reising, så han er ofte en-tre timer unna. Det kommer han til å fortsette med, kan ikke slutte å jobbe heller... Regner med å gå fram til igangsettelse, men skjer noe før så får det heller skje og så kommer han så fort det går!

Mannen var akkurat bortreist i en uke på kurs. Er 35 uker nå. Han skal på kurs igjen om et par uker, men da varer det bare et par dager. Etter det så har jeg bedt ham om å være hjemme (altså kun jobb, ikke kurs). Og det nevnte han selv også, at han ikke turte å dra på noen kurs så nært termin. Jeg for min del er livredd for at han ikke skal være hjemme når fødselen er i gang, så det er betryggende at han ikke reiser bort på slutten. Forrigemann kom 8 dager før termin. Så man vet jo aldri når hun her kommer :-P

Sniker fra Mai:p er 33 uker nå, og mannen har ikke lov å reise bort lengre!:p sist fødsel startet i uke 35, da var han i Oslo på guttetur og rakk akkurat å komme seg med ett fly slil at han rakk fødselen! Dette ønsker vi ikke å oppleve igjen, så fra må av må han være i nærheten til ungen er ute!:p

37+1 i dag. Gubben reiser ikke lengre unna enn 1 time vekk!:p har 1 time til sykehuset å. Så greit at dt ikke tar lengre enn 2 timer å komme seg dit hvis det skulle starte!:p

Min mann jobber i Dublin ut mars mnd.. Så han kommer hjem 12 dager før termin. Krysser alt for at babyen holder seg inne til den tid. :)

Mannen her jobber med reising, så han er ofte en-tre timer unna. Det kommer han til å fortsette med, kan ikke slutte å jobbe heller... Regner med å gå fram til igangsettelse, men skjer noe før så får det heller skje og så kommer han så fort det går!
Nei det er noe med det. Vanskelig å ikke kunne gjøre jobben sin skikkelig fordi kona kanskje skal føde en gang neste 5 ukene...

Mannen her reiser ikke, men han sluttet å spille bortekamper (fotball), og holdt seg i nærheten og edru (om han/vi var ute) fra jeg hadde igjen 1 1/2 mnd.
Vannet gikk natt til 36+5. :)

Har bare sagt nei til utenlands jobbtur i begynnelsen av april, ellers har vi ikke diskutert det så mye. Han må nesten føle på hva/hvor langt han tørr å dra selv, men tror ikke han har lyst å gå glipp av fødselen. Heldigvis er det ikke så ofte de er langt unna i forbindelse med jobb, og da maks 3 t unna til nærmeste fengsel for å transportere innsatte

Samboeren min skulle egentlig ha vært en tur over atlanteren på jobbreise rundt disse dager, men med tanke på jeg er 35 uker nå har han fått beskjed om å holde seg hjemme. En vet jo tross alt aldri når det skjer :)

Back
Topp