Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hadde aldri vondt. Hva er det som gjør vondt, utdrivningen eller noe annet? Kan jo være alt fra feil sugetak, sopp, Reynaulds fenomen eller kort tungeband og det finnes hjelp å få mot mye.Hvor lenge hadde dere vondt ved oppstart av amming?
Hva er normalen? En uke, en måned, mer?
Brennende følelse under hele ammingen. Ingen/lite rødhet. Denne følelsen oppstod etter en amming. Altså, første gang baby blir lagt til brystet er det ingen smerter fra start til slutt. Gang nr. 2 er et rent h******. Fortsetter med smerter i 2 mnd (ikke prøvd å amme lenger enn det).Jeg hadde aldri vondt. Hva er det som gjør vondt, utdrivningen eller noe annet? Kan jo være alt fra feil sugetak, sopp, Reynaulds fenomen eller kort tungeband og det finnes hjelp å få mot mye.
Au!! Det høres forferdelig ut! Eneste jeg kan komme på er faktisk sopp eller Renaulds.Brennende følelse under hele ammingen. Ingen/lite rødhet. Denne følelsen oppstod etter en amming. Altså, første gang baby blir lagt til brystet er det ingen smerter fra start til slutt. Gang nr. 2 er et rent h******. Fortsetter med smerter i 2 mnd (ikke prøvd å amme lenger enn det).
Samme opplevelse med 7års mellomrom.
Sugetaket var riktig. Hver gang baby slapp taket og tok nytt grep gjorde det sinnsykt vondt.
Vært hos ammepol. klinikk.
Brennende følelse under hele ammingen. Ingen/lite rødhet. Denne følelsen oppstod etter en amming. Altså, første gang baby blir lagt til brystet er det ingen smerter fra start til slutt. Gang nr. 2 er et rent h******. Fortsetter med smerter i 2 mnd (ikke prøvd å amme lenger enn det).
Samme opplevelse med 7års mellomrom.
Sugetaket var riktig. Hver gang baby slapp taket og tok nytt grep gjorde det sinnsykt vondt.
Vært hos ammepol. klinikk.
Googlet Renauds i farten, og da må brystvorten bli kald og hvit? Stemmer det? Mine er ikke sånn etter amming. Normal farge. Sopp, det bør man vel kunne se? Ihvertfall helsepersonell?Au!! Det høres forferdelig ut! Eneste jeg kan komme på er faktisk sopp eller Renaulds.
Eldste slapp ikke så ofte, men smertene pågikk hele tiden. Også under pumping.Hvor lenge sier babyen? Slipper det taket ofte? Hvordan ser brystvorten ut etter amming?
All ære til deg som holdt ut! Å amme skal liksom være koselig, ikke vondt..Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg hadde mye vondt hovedsakelig etter amming i nesten 5 mnd, pga renauds fenomen. Det ble gradvis bedre da og var verst de første 2-3 mnd. Smerter grunnet sårhet ifb med de første 30 sekundene med amming hadde jeg vel i omlag 2,5 mnd.
Er medlem på Ammehjelpsgruppen på FB,og forstår at disse tingene her kan være selv uten klassiske symptomer. Sopp er ikke alltid synlig ut fra det jeg forstår. Reynaulds skal gi hvit brystvorte,men usikker om det kan være det uten at det blir hvitt. Du kan jo evt lese litt der eller spørre Ammehjelpen, det høres helt uholdbart ut slik du har det.Googlet Renauds i farten, og da må brystvorten bli kald og hvit? Stemmer det? Mine er ikke sånn etter amming. Normal farge. Sopp, det bør man vel kunne se? Ihvertfall helsepersonell?
Takk for info Ammer ikke pr. idag, men venter to små til sommeren/tidlig høst og håper at jeg kan få en bedre amme-opplevelse enn de jeg har hatt før.Er medlem på Ammehjelpsgruppen på FB,og forstår at disse tingene her kan være selv uten klassiske symptomer. Sopp er ikke alltid synlig ut fra det jeg forstår. Reynaulds skal gi hvit brystvorte,men usikker om det kan være det uten at det blir hvitt. Du kan jo evt lese litt der eller spørre Ammehjelpen, det høres helt uholdbart ut slik du har det.
Ja,det håper jeg du skal klare. Ammehjelpen er veldig kunnskapsrike. Håper du slipper ha det slik denne gangen.Takk for info Ammer ikke pr. idag, men venter to små til sommeren/tidlig høst og håper at jeg kan få en bedre amme-opplevelse enn de jeg har hatt før.
Eldste slapp ikke så ofte, men smertene pågikk hele tiden. Også under pumping.
Yngste slapp ofte, kunne ligge ved brystet i opptil to timer omgang. Vet at det er altfor lenge nå i ettertid.
Etter amming er brystvorten normal. Normal form og farge.
All ære til deg som holdt ut! Å amme skal liksom være koselig, ikke vondt..
Har så lyst å amme de små som kommer i sommer /høst, men vet ikke om jeg klarer det med de smertene