Hvor lenge er det normalt å ha omgangssyke? Har en syk liten en her ennå..

Cathrine_86

Gift med forumet
Vet ikke om det er det jeg kan kalle det eller.. For det har seg sånn at han eldste på snart 2,5 år har:

Forrige lørdag: Kastet opp 3 ganger på røde rappen + diare
Sist søndag: Kastet opp, fortsatt dårlig i magen
Mandag, ingenting før natten kom, kastet opp
tirsdag og onsdag helt fin
Torsdag natt til fredag: kastet opp, diare til de grader
Fredag natt til lørdag: kastet opp, fortsatt diare
Lørdag idag: Noe løs i magen, ikke kastet opp ena, men skjer vel snart (Gjorde det nesten i sted),

Men han kaster ALLTiD opp på natta de siste dagene, han er jo i ganske bra form, og spiser noenlunde bra. Drikker og spiser det som er anbefalt fra lege, men syns dette har holdt på litt for lenge nå altså.. Eller er det helt normalt??

Min eldste har vært syk og hatt 39 i feber 20 dager i strekk nå.. kan visst vare ei stund ja[X(]

Mellomste er syk på samme vis, men "bare" en uke hittil. Han kaster opp litt i hist og pist. Bare sånn plutselig.[&:]

Lille gutten min på 8 mndr har ikke spist noe siden tirsdag kl 11, drukket under 300 ml siden mandag.
Vi ble henvist til barneklinikken i går, fordi han kaster opp og bare har slim som avføring. Han hadde da gått ned vel 300 gram siden mandag og var litt dehydrert. Fikk åpen retur og beskjed om at det var akseptabelt med 300 ml i døgnet, men at det var minimum! men om dette varte i 2 uker, ble det innleggelse.
Vår er helt slapp, har 40.5 i feber, og sover nesten døgnet rundt.
Men omgangssyke KAN stå på i flere uker før den slipper taket.

God bedring til lillingen din[:)]

Huff ja, det jeg regna med! Men det er godt han er i form og spiser og drikker![:)] Er absolutt ikke noe gøy når det står på neij![&:]

Din er en del mindre, og det er hvertfall ikke noe gøy! Go bedring til snuppen din også! [:)]

ORIGINAL: Cathrine_86

Huff ja, det jeg regna med! Men det er godt han er i form og spiser og drikker![:)] Er absolutt ikke noe gøy når det står på neij![&:]

Din er en del mindre, og det er hvertfall ikke noe gøy! Go bedring til snuppen din også! [:)]

Det er bra han får i seg mat og drikke. Det viktigste er drikke! Her ser det ut til at vi må tilbake til barneklinikken i morgen. Med mindre han drikker 100 ml i natt før kl 4! Han har ikke kastet opp på 14 timer, men hadde nettopp diarè så vi måtte skifte på sengen igjen! Vaskemaskinen står på døgnet rundt nå. Dyner, puter, sengetøy, håndkler, overmadrasser. Har 3 lat håndkler i sengen så det ikke skal gå gjennom til madrassen, og saueskinnet får han ikke sove på nå[8D]

Håper gutten din kommer seg fort! Syns så synd i de når de er syk. Og at de ikke klarer å gi beskjed når de skal kaste opp..

Smartass: var det din jente som skulle opereres? hvordan går det med henne?

Snuppa her har akkurat vært borte fra barnehagen i 2 uker p.g.a omgangssyka [&:]
Holdt på å bli innlagt,men det gikk bra.. Satser på at hun kan gå i barnehagen mandag..

God bedring til lillegull [;)]

Back
Topp