Hvor lenge er deres baby våken?

Mammatil2små20

Flørter med forumet
Min lille er nå en uke gammel, hun sover seg stort sett gjennom dagene, litt mer urolig om natten men sover for det neste da også, våkner kun for å spise og sovner igjen. Totaltsett er hun nesten ikke våken i det heletatt. (Med våken mener jeg som i å ligge å kikke rundt seg etc) Kanskje en time, noenganger halvannen time tilsammen ila en dag. Hun har gått fint opp i vekt og har flere tisse og bæsjebleier om dagen - så alt virker å være bra. Men jeg tar meg i å «bekymre» meg for at hun egentlig bare sover og ikke er noe særlig våken.. men det er kanskje normalt? Klarer ikke huske åssen dette var med førstemann for mange år siden.. Får helsesøster på hjemmebesøk på mandag så skal selvsagt høre med henne, men lurer på hvordan dette er hos dere andre..

Hvor lenge er deres baby våken ila dagen og hvor mange dager/uker er de?
 
Mi er helt lik. Endra seg litt nå, er 15 dager. Kan være våken opp til 3 timer, som regel 2 før hun sover 3-4 timer igjen før hun vil ha mat før hun sovner igjen. Har gjerne 2-3 våkenperioder i døgnet. Første sov aldri, så vært bekymra selv, men er visst helt normalt.
 
Frøkna mi sover ca. 3 timer av gangen, også er hun våken alt fra et kvarter til to timer. Hun er lyyyyys våken på tidlig kveld. Sover veldig varierende om natta, men gjerne tre etapper - en etappe fra vi legger oss der hun sover 2-3 timer, så mat, så en soveetappe til og så sover hun 4-5 timer igjen på morgenen.
Hun er halvannen uke.
 
Min er helt lik. Våkner kun for å spise, også kikker han litt rundt seg i alt fra 15 minutter til 1 time. Våkner ofte når vi skifter bleie for da blir han litt kjølt ned som også er normalt. Har normalt 2-3 bæsjebleier og 5-6 tissebleier, så han spiser det han skal og er normalt stor. Litt mer urolig og våkner oftere på natten for mat enn på dagen føles det som. Men jeg får nok søvn så han våkner akkurat passe ☺️
 
Høres helt normalt ut synes jeg.
Gutten vår har også vert sånn.. Han er 16 dager i dag, og nå de siste dagene har han vert litt mer våken. Men det er alt fra 10 minutt til 2 timer.. Ligger å kikker.. Sovner fort når han får et varmt gabg å kose i, men ligger han f. Eks i vugga kan han ligge en stund våken.
 
Back
Topp