Hvor lenge er de våkne mellom duppene?

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Her er det best å få han i vogna etter ca 1,5 t våkentid, ellers blir han grinete og vanskelig å legge igjen.
Men 1,5t!!!!!!, rekker jo nesten ikke annet enn å gi han mat, skifte, hive i meg en skive og så er det ut igjen.
Kan da ikke være riktig!??!!?

Og: han våkner med en gang jeg stopper å trille, så får ikke gjort noe på sovingene hans heller
 
Last edited:
Er akkurat sånn her også! Blir kjempe overtrøtt om hun ikke sover mellom hvert måltid :)
 
"Godt" å høre...
Hadde ikke trodd jeg skulle si sovinga hans var slitsom, men dette syns jeg er håpløst.

Ja, helt enig :) jeg vil liksom ikke klage på at hun sover for mye, for vi er vel egentlig bare heldige for det kan vel fort snu :p men når vi for eksempel er i familiemiddager eller er avgårde så MÅ hun sove, hvis ikke blir hun utrolig sliten og grinete! Og det er ikke alltid hun sovner så det ender med en kjempe grinete og sliten baby til slutt! Hun klarer liksom ikke finne roen selv så jeg må hjelpe henne i søvn. Aaaalt for mye gøy som skjer rundt henne virker det som :)
 
Ca 3 timer mellom hver lur. Da har hun 20 min powernap.
 
Wow, og hun er ikke grinete over for lenge våken tid eller lite soving?
Ikke så mye grinete. Hun henter seg godt inn på de små minuttene hun sover. Men er til tider litt grinete på kvelden. Men hun sover godt på natta da. Da sover hun ca 5 timer mellom hvert måltid.
 
Her er vi våkne alt mellom 3 og 6 timer mellom duppene ;) han er sjelden grinete, heldigvis. Sover som regel 2-3 timer i slengen.
 
Her er vi våkne alt mellom 3 og 6 timer mellom duppene ;) han er sjelden grinete, heldigvis. Sover som regel 2-3 timer i slengen.
Oi det var super lenge. 6 timer tror jeg ikke eldste var våken engang før han ble 3 år, jeg:)
Godt vi er forskjellige
 
Optimal dag:
Våkner i 9/9.30 tiden.
Powernapp på max 30 min en gang
Formiddagslur 12/12.30 i ca. 3 /3.5 t
Powernapp i 4/5 tiden 30-60 min
Kveldslur i 7-8 tiden i ca 1 t
Natta 9-10 tiden
 
Samme her, men merker det spesielt på formiddagen. Etter at han sover langduppen, kan han være våken opp til 3 timer etterpå.
 
Her har han ca 2 lange dupper på dagtid, hvor han sovner ved puppen og jeg får lagt ham fra meg = får gjort noe vetugt. Resten av dagen tar han korte lurer, enten ved puppen, mens jeg triller eller oppå meg, og da får jeg ikke gjort annet. Går ca 3t mellom lurene her...men merker at han blir grinete hvis det går for lenge.
 
Våken 1-1,5 time før dupp. Og da dupper han ifra 30min - 3 timer.
Men mot kvelden er han våken 2-2,5 time før han legger seg. :)
 
Hun viser ofte tegn til å være trøtt etter en times tid. Hvis hun ikke blir lagt da så blir hun veldig grinete og (skriker). Hehe. :)
 
For at jeg skal ha en blid og fornøyd gutt, kan han bare være våken i 45-60 min før han burde sove 2 timer til neste måltid. Han blir veldig fort overstimulert, og da går det utover matinntak og søvnkvalitet. Så må skjerme han mest mulig og ha gode rutiner.
 
Back
Topp