Hvor lenge.... ( dere som ammer)

Miss Bloomwood

Glad i forumet
...ammer dere de små? 

Vesla vår kan ligge å spise i alt fra en halv time til 5 min.
Noen ganger sovner hun etter 5 min og da legger jeg henne på brystet mitt og så går det 10 min så er det hyl fordi hun vil ha mere mat....

Lillegutt er ganske flink til å spise når han skal...prøver å ikke gi han mange små måltider hele tiden, men venter 3-4 timer mellom, da er han skikkelig sulten og drikker begge brystene (bleieskift mellom hver pupp)[8D] 

Selvfølgelig lar jeg han få oftere hvis han vil, men han er fornøyd med det, og viser som regel ikke sulthetstegn utenom det (utenom økedøgn)[;)]

Har ikkje født enda, men storebroren åt 20-30 min om gangen, sov 3-4 tima før han fekk meir mat.

Spent på matlysta til lillemor! [:)]

ORIGINAL: Tiki og Mini

Noen ganger sovner hun etter 5 min og da legger jeg henne på brystet mitt og så går det 10 min så er det hyl fordi hun vil ha mere mat....

Han her har samme matrytme som dere :)

hun spiser fra 5-15 minutter og går det 3-4 timer til neste gang hun er sulten. har fått så mye melk! og det holder at hun da spiser bare fra den ene puppen

Her er vi bare på 3 dag.. men melken er kommet :) og han spiser veldig fint. Jeg ammer ca 20 minutter og da kun en pupp.. så får han mat igjen 2-3 timer senere..

regner med at det vil ta kortere tid etterhvert og kan gå mer tid mellom...
men viktig å ha han mye inntil meg for å la melkeproduksjonen strømme :)

ja jeg ammer småen, han drikker fra 20-30 min eller noen ganger mer...skikkelig sulten..og går ikke mer enn 3 timer mellom hver, oftest ikke mer enn 2 timer.. 5-10 min hørtes lite ut[:-]

han drikker alt fra 15 min til 25 min... Noen ganger sovner han etter 10 minutter..så da bytter jeg bare bleie på han..så er han klar og våken til å få mer mat.. Men han er veldig tørst..siden han er så stor.. så han suger så hardt..Vurderer å gå over til MME..for er ikke noe behagelig å amme..[:(]

ORIGINAL: Tiki og Mini

...ammer dere de små? 

akkurat som her - men noen ganger spiser hun i fem minutter og er fornøyd med det og sover et par timer og andre ganger spiser hun i en halvtime og vil ha mer etter bare ti minutter. vet jeg har mer melk på formiddagen enn på ettermiddag/kveld, da er det mye hyppigere amming, på formiddagen spiser hun seg fornøyd mye fortere enn på ettermiddagen

Alt fra 5-10 minutter på èn pupp, til begge puppene på ca 20 minutter.. Da er det tomt... [8D]

Back
Topp