Hvor lenge brukte dere vogn?

Ikke sant. Mens vi/jeg hadde ikke fått dratt på butikken eller til legen med 4 åringen, med mindre jeg bærte han pga astma. Fordi det er tungt å puste, eller når han har så kraftige voksesmerter at beina detter sammen under han, eller eksemen hans er ekstra ille og han har vondt i kroppen, sånn at å ha på sko gjør at han får ekstra sår. Ingenting av dette synes og med mindre du vet det så du meg trille rundt på en gutt på 4,5 år i vinter bare fordi han var lat. For selv om han er "syk" så må vi noen ganger i butikken, på apoteket, til legen, eller bare få oss en tur ut
Astma her også. Heldigvis ikke veldig påvirket av det, men merker forskjell på han og ikke-astmatikere.

Veldig rart du dømmer slik. Flere her skreiv pga astma ol. Min gutt var utslitt pga astma. Eg har fått astma tilbake i voksen alder og det er tungt å gå iblant.
Jeg er en av de som skrev om astma da:rolleyes: Hadde du lest litt videre så hadde du kanskje fått med deg litt mer.

Jeg er en av de som skrev om astma da:rolleyes: Hadde du lest litt videre så hadde du kanskje fått med deg litt mer.

Oi unnskyld. Reagerte på måten du skreiv det første der. Enn om du skriver om astma lenger ned, så var første utsagn dømmende.

Har to barn på 2 og 3 som elsker å gå tur med vogn. De protesterer høylytt hvis det ikke blir trilletur. Regner med å bruke vogna en god stund til. Venter nå nr 3 om få uker og har kjøpt trillingvogn så alle kan være med på tur. Jeg er like glad i trilletur som ungene så vi går tur hver dag, jeg får god trim i bratte bakker og samtidig kvalitetstid med ungene.

Vi har ganske stor vogn (dansk med 97cm liggemål) minsten var altid og er veldig liten så hun kunne fint bruke den leeenge :) men vi hadde nok satt den til side til fordel for trille før hun ble 3 eller rundt der. Vi hadde heller ingen bil på den tiden så vogna var livsviktig (og jeg var slank)

Med eldste ble den kun brukt til soving fra 2 til 3 år (jeg gikk ofte tur på kveldstid så la han i vognen og flyttet han over i sengen etterpå, eneste måten jeg kunne komme meg litt ut på etter jobb).
Minsten er nå 3 og vi har brukt den litt til/fra bhg, i sommerferien og andre arrangementer der det er greit å ha kontroll på han samt vi er lenge på beina. Beholder den en stund til hvis vi får behov for den, men den blir mindre og mindre brukt.

Bruke vogn på fireåringer:eek: Min gikk tur-retur Gaustadtoppen da.
Min gikk også langt på den alderen der, han var vandt til å gå mye for de gikk jo tur hver dag i barnehagen, det var nok en av grunnene til at han sluttet med vogn tidlig.
Det finnes nok endel grunner til at barn bruker vogn lenge men min hadde ikke fåttbrukt vogn etter en viss alder om det ikke var snakk om spesielle behov.

Bruke vogn på fireåringer:eek: Min gikk tur-retur Gaustadtoppen da.

Det er ikke motsetning mellom å bruke vogn og gå tur på bena. Mine på 2 og 3 elsker vogn og trilleturer om morgenene har jeg tenkt til å fortsette med så lenge de vil. Men det betyr ikke at mine to ikke er aktive barn. De elsker tur å skog og mark. Fått tilbakemelding fra barnehagen på at de har god utholdenhet til å være så små og at det aldri er noe klaging når de er på tur.

Begge sluttet da de var 2,5år. Hadde ikke fått bruke vogn etter en viss alder, så sant det ikke var særskilte grunner for det.

Vi prøvde skogstur uten vogn i dag med han på 19 mnd. 4 km tur og hadde med en bæresele såklart, men jammen meg slo ikke ungen til med å gå nesten 2 km selv, det hadde faktisk ikke skjedd om vi hadde hatt med vogna, for han elsker å sitte der og daffe og se seg rundt :hilarious:
Så dette var en heads up på at hvertfall min som ikke har noen tilleggsykdommer eller lignende ikke trenger å ha med vogn hele tiden. Vi er såklart ikke helt ferdig med den, det er veldig praktisk når vi skal komme oss rundt raskt med kollektivtransport, han sover i den osv. ;)

Last edited:
Vi prøvde skogstur uten vogn i dag med han på 19 mnd. 4 km tur og hadde med en bæresele såklart, men jammen meg slo ikke ungen til med å gå nesten 2 km selv, det hadde faktisk ikke skjedd om vi hadde hatt med vogna, for han elsker å sitte der og daffe og se seg rundt :hilarious:
Så dette var en heads up på at hvertfall min som ikke har noen tilleggsykdommer eller lignende ikke trenger å ha med vogn hele tiden. Vi er såklart ikke helt ferdig med den, det er veldig praktisk når vi skal komme oss rundt raskt med kollektivtransport, han sover i den osv. ;)

Det er jeg enig i. Går fint ann å bruke både vogn og bena. Hver til sitt bruk og aktivitet :)

Eldste satt i vogn til han var 4. Mellomste er 2.5 og bruker nesten aldri vogn lenger, så jeg vil egentlig si at hun har slutta. Med unntak av den i bhg til soving da selvsagt.

3,5 åringen bruker noen ganger vogn å jeg ser ikke noe galt i der

Så tidlog? Hba brukte dere da på lange turer?

Bare.. wow... "min unge er bedre enn din unge" spydig
Unnskyld meg? Ser nå virkelig ikke hva som var spydig med mitt svar i det hele tatt. Det var ett helt normalt svar på når mine barn slutta. Da nekta de å sitte i vogn. Men for all del. Man kan godt slutte å svare i tråder i det hele tatt om folk skal ta det som ett problem. For jeg så virkelig ikke ett problem med mitt svar.

Back
Topp