Hvor lenge brukte dere Stokke newborn sete

annth

Glad i forumet
Hei
Jeg har ett stokke newborn sete og har vurdert å bytte til neste sete men er usikker på hvor lenge kan eller bør bruke newborn sete til stokke stolen?
Hun er nå akkurat passert 6 mnd.

Brukte det frem til vi startet med fast føde. Vi praktiserer BLW, og da må barnet sitte oppreist.

Jeg mener vi byttet rundt 5,5-6mnd. Når hun satt greit oppreist selv.
Vi hadde da babyputen og bøylen til stolen og rullet et håndkle som vi la foran henne til hun ble 100% stødig

Ca 5mnd, da satt han stødig med bøylesettet på. Men det er det mange babyer som ikke gjør, da kan de støttes opp rundt 6mnd. Bedre at de sitter skikkelig til måltidene, i hvert fall hvis det er biter :)

Byttet ved 5-6 mnd :)

Vi har stokke steps, men er ca samme stol. Byttet til sittedelen når hun var 6 mnd. Da klarte hun å sitte greit i den

6 mnd, da begynte vi med fast føde og da må han sitte oppreist siden vi fulgte blw vi og :)

Kan jeg spørre hva BLW er? :bag: (Hilsen nysjerrig førstegangs mor)

Babystyrt mattilvenning/baby led weaning: at barnet starter med mat fra 6 mnd, og fås samme maten som resten av familien, i biter, og spiser selv. Altså ingen mating, mosing og egne babymåltider :) maten tilpasses alder såklart, slik at det ikke er meieriprodukter i maten før 10 mnd etc.

http://sunnstart.no/ernaering/mat-til-barnet/baby-led-weaning-blw/ Denne forklarer det greit, også finner du mye om det på både norsk og engelsk om du googler blw eller babystyrt mattilvenning. Boka av Gill Rapely er grunnboka på en måte :)

Babystyrt mattilvenning/baby led weaning: at barnet starter med mat fra 6 mnd, og fås samme maten som resten av familien, i biter, og spiser selv. Altså ingen mating, mosing og egne babymåltider :) maten tilpasses alder såklart, slik at det ikke er meieriprodukter i maten før 10 mnd etc.

http://sunnstart.no/ernaering/mat-til-barnet/baby-led-weaning-blw/ Denne forklarer det greit, også finner du mye om det på både norsk og engelsk om du googler blw eller babystyrt mattilvenning. Boka av Gill Rapely er grunnboka på en måte :)

Mye å sette seg inn i ser jeg:shy:

Men det hørtes fornuftig ut:-)

Mye å sette seg inn i ser jeg:shy:

Men det hørtes fornuftig ut:)

Ja, var det som vi likte med det, det var veldig enkelt og fornuftig sånn egentlig, selv om vi er veldig indoktrinert i mosemat og grøttradisjon her i Norge :) Syns det som står på sunnstart summerer det opp ganske godt, de fleste friske barn kan praktisere BLW, men det passer ikke alle foreldre, og det tror jeg det er noe i. Her er både jeg og pappaen rimelig laidback og satte pris på å heller ha koselig familiestund enn å mate, spise selv, telle skjeer etc. Han fikk nå bare det han kunne få fra vår middag, enkelt og greit. Var under en uke inn i fast føde-oppstarten før han spiste brødskiver duppet i hjemmelagd tomatsuppe, dagen etter spiste han stekt laks med mango og avokadosalat liksom :) Nå som toåring er en av favorittmaten hans..oliven :P

Back
Topp