Hvor lenge bruker barnet bilsete??

ORIGINAL: Jeanies lille verden

ORIGINAL: *Frøken F*

men dere som bare bruker pute. Hva beskytter dere egentlig? Bare litt nyssgjerrig når man selv vet hva som skjer om man får en bil fra siden. ikke mye man beskytter med en pute barnet sitter på. og nå til dags får man gode store bilseter, som på det bildet som ble lagt ut av den gutten som er 10 år. Der får barnet god hode og nakke beskyttelse.

Vi bruker BARE puter til våre 7og 8 åringer, det er fordi dem er over vektgrensa til beltestoler, men for lave til selene i bilen...

Eldste vår blir 14 til sommern og må ha pute om hun sitter foran i bilen, siden sela blir for høy for henne...

Minsten er 2,5 og sitter bakovervendt enda...

Vektgrensa på putene og beltestolene er faktisk den samme ;) (det er det i allefall på de putene jeg har sett.. at de går til 36 kg og det gjør jo også en beltestol)

Her bruker begge gutta beltestoler.. Maxi Cosi Rodi xr1 eller noe sånt (husker aldri hva den heter).

Eldste er 7,5 år gammel, 133 cm (vekta er vel ca 30 kg)
Minsten er 6 år gammel, 125 cm lang tror jeg og 24 kg.

Eldste har ikke så mye igjen å gå på i forhold til lengden i sin beltestol, så vi må nok se oss om etter ett nytt et til han.. håper at det skal holde frem til feriepengene kommer i allefall.

Btw.. noen som vet hva slags beltestol som har lengst rygg?? (det er totalt uaktuelt å ta av ryggen og la han sitte bare på pute, så det er ikke vits å foreslå engang)

Her vi bor er folk utrolig dårlige på bilsikring! Kjørte 2 klassingene til skøytebanen her for ett par uker siden. Stod da på lappen til foreldrene at om ungene skulle sikres i bil måtte de ha med seg eget setet/pute.

Vi var en 7-8 biler med foreldre som kjørte, og jeg så ikke ett eneste barn som hadde med seg noe. De ungene som satt på med meg var alle sikret fordi jeg hadde tre bilstoler og en pute allerede i bilen (ungene på snart 4, 5 1/2 og 7 1/2 sitter i bilstol til vanlig). Hverken bilen foran eller bak meg hadde noen form for sikring til de 3-4 ungene som satt på og de fleste plasserte også ett barn i forsete.

Er igrunnen rystet over dette, men ser det er likt over hele linja og stort sett bare vi som sikrer skikkelig at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å ta det opp!

største gutten min bruker belte stol[:)] han er 124 cm høy å 22 kg

ORIGINAL: *vimsa*

ORIGINAL: *snusken86*

største gutten min bruker belte stol[:)] han er 124 cm høy å 22 kg

oj,jammen lang til ikke å være eldre[:)]

ja han er ganske lang[:)]

Back
Topp