Hvor lenge? Babynest, bilstolinnlegg..

Mammacile

Mammacile
Snuppa vår er like over tre mnd, og bruker fremdeles nyfødtinnlegget i bilstolen(maxicosi) og sover i babynestet i sprinkelsenga. Har dere sluttet med nyfødtinnlegget eller/og babynest? Gruer meg så til første legging uten nest..men ser jo det begynner å bli trangt:nailbiting::cool:
 
Vi sluttet med babynestet etter ca 7-8 uker, da var det relativt trangt i sengen. Men vi har BedsideCrib, så den sengen er ikke så stor i seg selv, og i tillegg er gutten vår ganske stor. :)
Lurer på om vi fjernet nyfødtinnlegget i maxicosi-setet også rundt denne tiden, da var det så trangt rundt skuldrene hans, og han var alltid kliss våt i nakken. Han holdt hodet sitt godt selv når vi fjernet innlegget.
 
Husker ikke helt når han sluttet med nyfødtinnlegget. En god mnd siden+ kanskje? Han er snart fire mnd.

Babynestet bruker han enda. Han har akkurat begynt å sove i sprinkelseng istedet for bedsidecrib. Og han trives med å sove i neste. Har åpnet det i bunnen så ser for meg at han ligger oppi den lenge :p
 
Vi sluttet med babynest på natta da hun var ca syv uker, gikk over all forventning å sove uten :)
Nyfødt-innlegget i bilstolen tok vi bort da hun var rundt tre måneder (har cybex aton).
 
Har et veldig stort babynest men har sluttet med det for ca 3-4 uker siden. Sover greit uten i sprinkelsengen.

Har maxicosi cabriofix. Tok ut puta i spedbarnsinnlegget sist uke fordi han nådde den kanten rundt med hode. Så nå har vi bare kanten rundt og ingen pute :)
 
Nyfødtinnlegget i bilstolen måtte vi ta ut for lenge siden, hvertfall puta. Den pølsa hadde vi vel til han var 3mnd +. Har to babynest, det minste kan han fortsatt kose seg i, men bena ligger over kanten nede, han får akkurat plass fra hodet og til rumpa :p har sydd et ganske stort som ligger i sprinkelsenga. Det kan han nok bruke til han er et år
 
Vi sluttet med nyfødtinnlegg da han var 5-6 uker. Babynest ble byttet med sprinkelbeskytter. Hvis ikke sparker han seg opp så hodet krasjer i sprinklene.
 
Babynest har vi enda i bedside crib.. Men så ligger hun fortsatt rolig (begynt å røre på seg mer nå de siste dagene) så det forsvinner vel så snart vi må "stenge" sengen.. Fjernet puta i mai cosi cabriofix da hun var en 2 mnd, nettopp fjerna pølsa rundt hodet.
 
Har tatt ut puten i nyfødtinnlegget for en ukes tid siden, men bruker fortsatt ringen rundt hodet. (Maxi cosi cabriofix)

Bruker fortsatt babynestet, ser for meg at vi bruker det ganske lenge til og det passer fint (sleepyhead). Men bruker det ikke på natta, da sover hun med oss.

Snuppa er 4 mnd om en uke.
 
Vi bruker også babynestet enda. Hun ble akkurat 4 mnd. Ligger å sparker i enden på det, så tenker jeg må åpne det opp i bunden. Har prøvd et par netter uten nestet da det var til vask, da sov hun urolig. Så gruer meg til å slutte. Må vel kjøpe en sånn "slangepute" å ha rundt når babynestet blir for lite. Vi arvet et britax babysete som vi brukte i bilen, var ikke noe innlegg i det sete så vi kjøpte en nakkestøtte utenom. Det bruker jeg bare av og til, kommer helt ann på hvor mye klær hun har på seg. Kjører bare bil ca. 1 gang i mnd uansett :p
 
Har maxi cosi cabriofix og tok ut puta rundt 7-8 uker, da satt han med en veldig bøy i ryggen. Resten av innlegget tok vi ut ca. en måned senere. Da ble det trangt rundt skuldrene.

Babynestet pakket vi bort når han var rundt 3 mnd. Har en slangepute oppi senga som fungerer like godt.
 
Fjernet nyfødtinnlegget når hun var rundt 1 mnd gammel, da måtte jeg stille stroppene opp et hakk også :p stillte stroppene opp til øverste for et par uker siden, da hun var 4mnd.
Ser ut til at det blir bilstol-skifte på henne tidlig også, måtte bytte ved 7mnd på storebror da setet ble for trangt, satt godt fast hver gang vi skulle ta han ut :p
Har ikke brukt babynest, hun sovner alene med smokk, og gnir seg inntil sprinkelbeskytter eller bamse. Må alltid ta en titt på henne og flytte henne litt unna med ansiktet...
 
Hmm... Jeg lurer på om jeg må få bort nyfødtinnlegget i bilstolen snart. Han virker veldig klemt og klumpete i stolen, så det er vel et tegn? Jeg kan dessverre ikke illustrere med bilde...
 
Back
Topp