Hvor lenge avventer du?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hva må til før du går til legen? Jeg må en tur til legen nå, men er så usikker på om jeg skal satse på torsdag eller fredag. Tilstanden har forverret seg det siste døgnet, men jeg liker ikke å dra til legen unødig :-P

Jeg er og nesten døden nær:), prøver å unngå det så godt det går.
God bedring!

Liker å tro at jeg har lært av tidligere tabber, der jeg venta alt for lenge og resultatet ble kroniske plager i viktige ledd i kroppen... Hadde jeg gått tidligere, hadde jeg nok sluppet billigere unna.
Men ja. Hvor sant det er, vet jeg ikke. Men liker å tro at jeg er blitt flinkere. :p nå er det lett da, siden jeg er gravid. Så kan nevne ting når jeg uansett er på kontroll. :p

Eg går til legen når eg trur han kan gjera noko for meg;)
Altså om eg trur eg har eit virus, så gidd eg ikkje gå, for det kan han ikkje gjera noko med.
Men å satse på lege på ein fredag hadde eg prøvd å unngått, da hadde eg heller gått på torsdagen om eg følte eg måtte til lege før helga. God bedring:)

Jeg er "døde nær" :p veldig sta og liker best og tro at alt blir bedre :D

Jeg har lært av tidligere tabber så jeg går dir når jeg tenker han kan hjelpe meg

Har kun vært hos legen for å få prevansjon jeg :p neste gang er det forhåpentligvis når jeg er gravid.. Ja, og så da jeg brakk håndleddet for 8 år siden eller noe, da hadde jeg ikke så mye valg ;)

Går når noe tilsier at tilstanden jeg har ikke går over.
Feber og hodepine kunne det aldri falt meg inn å kontakte legen for.
Problemer med syn og hørsel gjør at jeg tar kontakt raskt.
Oppkast og diaré har ingenting ute blant folk å gjøre, så da går jeg aldri ut.
Akutte smerter i ledd eller muskler som gjør at jeg ikke fungerer i hverdagen går jeg til legen for, men om jeg sover litt skjevt så jeg får en stiv muskel venter jeg til det går over.

Så ja.... Kommer helt an på, men tulleting går jeg ikke til legen for.
Syns for eksempel at det er hysterisk mange kontroller i svangerskapet, kun basert på min bmi, så jeg er lei av legen nå. Og det sa jeg da jeg var der i dag, så nå har vi avtalt hva som skal til for at jeg skal be om timer framover, kanskje slipper jeg å se legen igjen før fødselen ;)

Før var jeg dødsklein før jeg gikk til legen. Etter å ha erfart at det kan gi en smekk, så har jeg jeg blitt litt flinkere til å gå før.. ;)

Går når noe tilsier at tilstanden jeg har ikke går over.
Feber og hodepine kunne det aldri falt meg inn å kontakte legen for.
Problemer med syn og hørsel gjør at jeg tar kontakt raskt.
Oppkast og diaré har ingenting ute blant folk å gjøre, så da går jeg aldri ut.
Akutte smerter i ledd eller muskler som gjør at jeg ikke fungerer i hverdagen går jeg til legen for, men om jeg sover litt skjevt så jeg får en stiv muskel venter jeg til det går over.

;)

Signerer denne jeg ;)

Etter å gått en mnd med blodpropp for jeg nekta gå til legen, har jeg lært på den harde måten. Jeg går heller en gang for mye, enn for lite. Går ikke pga forkjølelse, diare, oppkast da. Men det jeg vet jeg trenger medisin for eller mistanke om blodpropp.

Om det er "bare meg" det gjelder? Da avventer jeg for å se an, men reiser om jeg får mye i feber. Nå deler jeg kropp med en liten spire, og da har jeg lovt meg selv (og lillespire) at terskelen er veldig lav❤️ og gjett hvilken hønemor jeg da blir når spiren blir født?! Hihi

Jeg er en del til legen. Småhypokonder med en del plager. Men går ikke med forkjølelse eller omgangen og slike virus som går over av seg selv. Men i høst hadde jeg en evig lang forkjølelse med stygg hoste som holdt meg våken om nettene. Gikk til lege etter 4 uker da jeg plutselig begynte med feber. Viste seg da at jeg hadde skyhøy crp og at forkjølelsen hadde utviklet seg til lungebetennelse. Lurt å gå en gang for mye enn for lite, tenker jeg ;)

Back
Topp