Hvor lenge ammet du?

Trappet ned mot slutt fra 4-6 mnd. Fordi jeg ikke orket. Det var psykisk belastende for meg..

Eldste var 12 mnd. Når nattammingen sluttet ved 10 mnd så ble produksjonen bare dårligere og dårligere, til slutt var det ikke noe mer igjen. Var såvidt litt på morgenen, men så fikk jeg antibiotika jeg ikke kunne amme på og ingen andre alternativer - så da ble det helt slutt. Hadde nok ikke vart så mye lengre uansett.

Yngste på 19 mnd ammer jeg fortsatt masse :)

Sluttet når eldste var 9mnd pga operasjon, minste ammes enda og han er 16mnd :)

Med nr en slutta jeg da hun var 2 år, det passet seg sånn pga opphold i utlandet der det ikke er vanlig å amme offentlig.
Med nr to så var jeg alt gravid med nr tre, så familien min syns det var best jeg slutta å amme da han var ei uke fra 2 år :)
Nr tre ble ammet i 15 mnd ca. Da hadde jeg behov for å ikke amme mer. Så det var litt egoistisk av meg.

Første: 1,5 år. Sluttet fordi jeg var gravid og dårlig.
Andre: 2,5 år. Sluttet fordi jeg var lei.
Tredje: Har bestemt meg for at hun skal få amme så lenge hun vil, blir spennende å se. :P

10 mnd og ammer enda :-) på kvelden og natta.......

Eldste i 7 mnd, da måtte jeg slutte fordi jeg måtte opereres.:-(

Yngste ble ammet i nesten to år. Da var det naturlig å slutte ;-)

Ammet eldste i 2mnd, og tvillingene i 2,5. Med tvillingene ble det for mye stress og hadde for lite melk evt for lite næring i melka.
Med eldste hadde jeg for lite melk og for dårlig HS. Ble ikke informert om øke døgn og heller ikke om pumpe for å øke produksjonen. :(

Eldste: til han var 4-5 måneder så var det tomt
Frøkna: til hun var rundt året, men i kombinasjon med erstatning fra hun var en 4 måneder. Sluttet siden det var tomt.
Lille U får masse pupp fremdeles, 6 måneder om noen dager.

Delammet fra seks uker til seks måneder. Vesla var bare urolig, så etter seks måneder gadd jeg rett og slett ikke lenger. Hun fikk knapt i seg noe i det hele tatt i løpet av dagen likevel.
Er glad for at jeg får til ammingen med lillebror selv om det har vært litt tull i et par måneder nå.

5 mnd med storesøster.
Etter mye kamp med pumping hver andre 2 døgnet rundt, vekking innlegging på sykehus for hjelp osv så ga vi opp da hun var 5 mnd og alle måltider var en kamp og hun ville ikke ha mer.

Men lillebror ammer vi litt enda (11 mnd) men han har begynt å miste intressen.

Ammet eldste til han var 9 mnd. Kun på morgningen den siste tiden, og til slutt sov han så lenge så vi kuttet bare.
Minste er 9 mnd og må ammes i søvn og får i 5 tiden, så lurer på når det skal slutte...

måtte slutte å amme på dagtid etter ca 3 mnd, da nektet hun å ta puppen og det ble en kamp ved hver mating. Begynte da å pumpe og gi det på flaske, holdt på med det til hun var 4 mnd men da begynte melka og minske sa da ga vi både mm og mme, ved 5 mnd kuttet jeg ut å pumpe og ga bare mme på dag.

På natta tok hun puppe frem til 5 mnd ca, da ville hun ikke ha den da heller.

Planen var å amme så lenge hun ville, det gjorde jeg forsåvidt men hadde sett for meg at det skulle ta lenger tid :p

Back
Topp