Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
6.5 mnd med nr 1. Tomt da. Gikk ned i vekt grunnet null næring.
2 mnd med delamming med nr 2. Rett og slett fordi det var ren tortur å amme. Da ville jeg heller nyte en babytid enn å torturere meg gjennom den og senere risikere å hate den.
Delammet til han var 7mnd. Sluttet fordi jeg følte meg klar for det. Hadde da kjempet oss igjennom flere perioder der han egentlig ikke ønsket pupp lenger! Hadde aldri nok til ett helt måltid, så delammingen var tøff siden jeg delammet tll hvert måltid
14,5 mnd. Sluttet for en uke siden. Det var så vondt å amme at jeg ikke orket mer. Hadde nok kunne fortsatt i årevis hvis det var opp til minien. Delammet hele veien, fikk ikke nok melk, så det var litt viktig for meg å amme så lenge som mulig. Tror ikke jeg hadde noe særlig igjen på slutten.
Med første ammet jeg bare i 1 mnd for jeg hadde ikke melk. Han kom 3 uker før tiden og jeg fikk aldri i gang melkeproduksjon skikkelig :-( Med nr 2 gikk det mye bedre. Kvelden før termin kjente jeg melken komme og fikk det bekreftet med at alt ble vått. Hvertfall, jeg ammet til hun var 9 mnd. Da måtte jeg gi meg fordi hun lå ikke nok på seg og jeg hadde rett og slett ikke nok melk heller :-/
Ble bare fire til fem uker før vi gav oss helt. Fikk aldri til, hun hylskreik og var for sugesvak til å ta pupp. Etterhvert skjønte hun ikke hva puppen var til for lengre. Født prematur,
Er fem måneder nå å fortsatt fullammer. Skulle ønske hun spiste mer fastføde og jeg fikk litt mer pause. Ser ikke på amming som noe koselig lenger, kun slit!
Førstemann: Fullammet til 6 mnd. Sluttet å amme da hun var 14 mnd for jeg ble syk og innlagt på sykehus.
Andremann: Fullammet til 6 mnd. Sluttet selv da han var 22 mnd.
Tredjemann: Fullammet til 6 mnd. Sluttet selv da han var 28 mnd.
Føler meg heldig som har kommet meg gjennom alle utfordringer vi har møtt og at både liten og stor har trivdes med ammingen☺
Ammet til hun var 14 mnd, da syntes jeg det ble mer ork enn kos.. Var null problem å slutte, trengte ikke trappe ned engang. Så begge var vel klar for det nå venter jeg nr 2, og er spent på å se hvor lenge jeg orker nå! Har jo bare hatt puppene for meg selv siden påska...
Ammet kun i 3 uker. Da hadde jeg den tredje betennelsen og blødde så til de grader at jeg gruet meg rett og slett til ammingen. Synd, men det gikk bare ikke :-(
Delammer ennå - han er 8 måneder. Har trappet veldig ned da han ikke viser særlig interesse for amming på dagtid. Eller har tid til det. Så ammer mest kveld/natt
Fullammet første til 5 måneder, men da fikk han anafylastisk sjokk (allergisjokk) for melk (prøvde grøt første gang), måtte da trappe ned og tilvenne spesialmelk. Ikke mer pupp på 7 mnd.
Andre ammet jeg til 6 mnd, men det var en kamp fordi hun ikke ville ha pupp rett og slett. Kjempet ikke mer og gikk over på flaske! Pumpet i nesten 2 mnd før melka var borte..
Har ekstremt mye melk så vi får se med nr 3 - kanskje jeg rett og slett får donere bort hvis ikke min egen vil ha pupp