Hvor lenge ammet dere?

Eldste ble ammet i 6 dager og yngste ble ammet i 3 uker :)
 
Ammet i 1 uke, så delammet jeg 1 uke og pumpet, så måtte jeg gå over til mme og flaske!
Dårlig oppfølging på barsel, dårlig sugetak, innovernipler og brystbetennelse gjorde at det ikke fungerte lenger :( var trist, men vi begge er mer fornøyde med flaske ❤️
 
20mnd. Jeg valgte da å avslutte ammingen.
 
2 år og 3 mnd med eldste, sluttet fordi jeg ble gravid igjen og måtte ta ekstra hormoner. Minstemann er 8 uker, håper å amme til han er 2 år.
 
14-15 mnd, da ville hun ikke mer. Vi har hatt det helt superenkelt med amming, har virkelig vært heldig. :love7
 
Han blir 2 i februar. Ammer enda, nr 2 kommer i starten av april så vi går for tandemamming
 
Ammet til han var 8 mnd, gikk over til flaske da ammingen ikke fungerte lenger. Brukt skjold og hadde mye problemer, samt to heftige runder med brystbet..
 
Han blir 2 i februar. Ammer enda, nr 2 kommer i starten av april så vi går for tandemamming
Jeg må bare spørre, har du vært gjennom perioder med brystvegring for så at det har ordnet seg selv? Minsten på 1år driver bare og tuller og vrir seg vekk nå om dagen, kan amme fint av og til. Jeg vet jo at naturlig ammeslutt ikke er før senere, at det gjerne er en fase hvis noe skjer nå, men er litt redd for at all melken skal forsvinne :p
 
Ammet til 2,5 år, da avsluttet jeg fordi vi sleit med å bli gravide igjen, og jeg tenkte det kanskje kunne være en årsak. Amma såpass lite da at det gikk helt fint, sa bare at puppen var tom. Det føltes helt naturlig å amme så lenge, vi hadde feks veldig god nytte av det da han ikke trivdes helt i barnehagen.
 
Jeg skal begynne å trappe ned med amming, vår lille reagerer på alt jeg spiser og orker ikke å spise hypoallergen lenger... Har full ammet i nesten 10 uker :)

(sluter også pga sykdommen)
 
Med eldste prøvde vi i 2 uker, men han var liksom så lat og ga opp suginga etter kort tid hver gang. Jeg pumpa i 2 mnd og supplerte med MME. Etter 2 mnd var jeg så lei av pumpinga at vi gikk over til bare MME.
Minstemann ble amma i 13 mnd, aldri fått en dråpe MME :happy:
 
Han blir 2 i februar. Ammer enda, nr 2 kommer i starten av april så vi går for tandemamming
Så stilig :D hadde jeg ikke mistet nå nylig hadde der kanskje blitt det for meg også.:happy:
 
Ammer fortsatt og frøkna er 13 mnd.
 
Jeg ammet han til han var tre mnd. Hadde vanvittige mengder melk og pumpet masse i tilegg. Dessverre så fikk jeg stuving så melken kom ikke ut til slutt. Fikk nesespray som skulle hjelpe, men den gjorde bare at jeg fossblødde fra nesa :eek:
Heldigvis hadde jeg fryst ned så masse at han fikk morsmelk på flaske frem til han var syv mnd:D
 
Vi hadde en veldig trøblete start med dårlig melkeproduksjon, men da vi fikk klippa tungebåndet gikk det seg til og vi amma i 14 mnd. Jeg trodde ikke jeg kom til å klare mer enn 4 mnd med den starten, så jeg er godt fornøyd!
 
Back
Topp