Hvor lenge ammet dere ?:)

hadde nesten ikke melk, så jeg måtte gi mme i tillegg.
Ga meg etter hun hadde fått første vaksina på 3 mnd. Kontrollen.

Med eldste ammet jeg ikke for det gjorde så sinnsykt vondt i snittet så lenge, så gråt hver gang, det ble mer slit en kos. Med minste ammet jeg i 1,5 mnd men kun delammet for fikk ikke skikkelig med melk men var litt mer kos enn med eldste for var i bedre form.

Eldste fekk morsmelk til han var rundt 19 mnd. Då var eg gravid på nytt og hadde trappa ned mykje. Etter ei vekes jentetur var det tomt.

Lille fekk morsmelk til eg måtte slutte amminga pga. allergi hos barnet då ho var 18 mnd. Hadde ellers ikkje hatt det travelt med å slutte, den kosen var veldig god å ha for eit barn som hadde mykje vondt og var vanskeleg å roe.

Eldste fullammet jeg til han var 3 mbd. Tok ikke signalene om økedøgn så trodde jeg hadde for lite melk. Han sluttet helt av seg selv da han var ca 6 mnd.
Hun ammes ennå - har passert året. Bare morgenkosen. Fullammet til hun var 6 mnd.

Ammet til 1 år.

Introduserte fast føde ved 6 mnd, men han spiste ikke mer enn 2-3 skjer før han var 10mnd så jeg regner at jeg så og si fullammet til 10 mnd. Da han spiste fast føde på dagen sov han over nattammingen og melkeproduksjonen dalte. Ved 1 år var det bare bittelitt igjen på morgenen.

Ammet til hun var 13 mnd omtrent. Hadde tenkt å fullamme til 6 mnd, og så gradvis kutte ned etter at hun var passert året slik at vi kunne slutte på kanskje halvannet år, men hun begynte å bite og mistet interessen for amming etter en runde med apocilin rundt 13 mnd, så vi sluttet ganske kjapt da.

1. ammet i 12 mnd
2. ammet i 13 mnd
3. ammet i 14 mnd
4. ?? kanskje det blir 15 mnd siden jeg har økt med en mnd hver gang :P

ammer gjerne til nærmere 2 år om det funker for både meg og barnet, så vi får se med nr 4 :)

Første ble ammet i ca 13 måneder, da nektet hun å ta puppen mer. Andre måtte jeg pumpe meg til, og holdt på i tre måneder før jeg innså at det ble for mye jobb. Tredje ammes forhåpentligvis mye lengre.

Lillegutt er 14 mnd og ammes enda! Ammer morgen og kveld :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

1 mann : gikk bra med amming på sykehuset, men når vi kom hjem fikk vi ikke til mer, prøvde enn god stund i tillegg til mme. hadde ikke nok, pumpa og sto på.
2 mann: ammet ikke.

Fullammet til 5-6mnd med begge brødrene (dvs begynte med litt mattilvenning i løpet av den 6.mnd, innen de ble 6mnd var de nok oppe på 1 liten grøtporsjon), delammet til ca 13mnd.

Ser for meg samme prosedyre på lillesøster:-)

Ca 11 mnd, sluttet av seg selv og det var igrunn helt greit

Back
Topp