Hvor lenge ammer dere?

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Her bruker lillegutt så lang tid synes jeg :/ sitter i 45 min til 1 time hver gang og det begynner å bli slitsomt syns jeg :( hvor lenge ammer dere? :)

Her varierer det veldig, alt fra ti minutter til 30-45 minutter...

Merker at han kan bruke lengre tid om vi sitter alene enn om det er andre tilstede... Vet ikke hvorfor, men kanskje jeg er mer avslappet og han kan kose seg mer også når vi er alene...

Varierer her og. Men vis han spiser i 15 min så holder det ca 2 timer. Og 20 min holder ca 3 timer. Men vis eg mater han for tilig så spiser han bare 5 min og må ha mat etter 1 time. Men er ikkje lett og styre. Han nekter og spise mer når han mener han er ferdig selv :p

Her bruker vi god tid på amming og kan fint holde på i 20-40 min. Men da sovner hun og spiser litt i søvne.
Hun spiser veldig ofte og det er som regel ikke mer enn maks 2 timer mellom hver mating. Men hun kan sove 3-4 timer på natten, så klager ikke!
Jeg lar henne bestemme antall amminger og hvor lenge, hvertfall de første 4-6 ukene. Jeg delammet sist og har ikke erfaring med fullamming, men jeg stresser ikke med det og lar henne styre. Men skulle gjerne sett at hun tok smokk snart, spytter de bare ut :P

Spiser og svelger han aktivt i en time?
Lillebror kan godt ligge og sove i timesvis på puppen, men da patter han bare. Når han suger og svelger så går det fortere, men så sovner han og da går det over til patting. Da vekker jeg han enten ved å massere hender eller under haken, eller løsner han av. Dersom han sover videre er han ferdig, våkner han og er sint legger jeg han heller til igjen.

Spiser og svelger han aktivt i en time?
Lillebror kan godt ligge og sove i timesvis på puppen, men da patter han bare. Når han suger og svelger så går det fortere, men så sovner han og da går det over til patting. Da vekker jeg han enten ved å massere hender eller under haken, eller løsner han av. Dersom han sover videre er han ferdig, våkner han og er sint legger jeg han heller til igjen.

Ja stort sett så spiser han ordentlig og svelger, raper han underveis i ammingen og da søker han som en gal på skuldra mi etter puppen også :/

Ca 15 min, så 5 min soving og så mer amming, soving, amming og så lengre hvil. Sitter gjerne en time, og om kvelden henger de i puppen fra 19 og utover.

Ja stort sett så spiser han ordentlig og svelger, raper han underveis i ammingen og da søker han som en gal på skuldra mi etter puppen også :/

Kjenner meg igjen! Før leggetid så går det gjerne en time til amming og to bryst. Da sover han i 4 timer. Deretter en time på natta igjen m/ stell.. Så sover han 3-4 timer. På dagtid bruker han puppen til litt kos + mat - så alt fra 30-60min er vanlig her.

Back
Topp