Hvor lenge ammer dere avgangen?

Tulla84

Gift med forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Jeg er ikke sikker, men lillegutt slipper ca etter 10 min, toppen 15.Jeg prøver innimellom å forsøke å gi mer men han vil ikke ha.Så kan det gå bare 15-20 min, så vil han ha litt mer likevel...Han spiser ca hver 3 time...
 
Hvordan er funkerer det hos dere?
 
nå er jo gutten min en 5 mnd eldre enn din.. men han suger i mellom 5 og 15 minutter.. alt etter hvor sulten han er, og om jeg har spreng eller ikke. [:)] han har aldri ligget lenge ved puppen..
 
ORIGINAL: Tulla84

Jeg er ikke sikker, men lillegutt slipper ca etter 10 min, toppen 15.Jeg prøver innimellom å forsøke å gi mer men han vil ikke ha.Så kan det gå bare 15-20 min, så vil han ha litt mer likevel...Han spiser ca hver 3 time...

Hvordan er funkerer det hos dere?

 
Min lille lå på puppen ganske lenge de første ukene. Så ble det kortere etterhvert som han ble kjappere til å få i seg. Men hva som er passelig, vil variere fra barn til barn. Det som er lurt med at barnet ligger en stund på brystet er jo å få i seg den fete melka som kommer til slutt. Så det du evt kan gjøre er å alltid gi han det samme brystet han avsluttet på, neste gang han skal ha, de gangene han skal ha på nytt etter bare 10min. Så er du sikker på at han får i seg nok av den fete melka. [:)]
 
Det går ikke an å sammenligne dette, det er veldig individuelt. Noen suger raskt, andre bruker lenger tid, og det er også forskjellig hvor fort melka kommer. Dersom han virker mett og god er han sannsynligvis det[;)]
 
Hei, jeg puppet opp til 30 min i perioder og andre nede i 10... Har funnet ut at ingenting er vanlig. Jenta mi hadde ingen tre timers rutine før hun nå har beg. m nesten fire timer fra start til start (nå 11 uker gammel). Jeg gjør det samme som deg, legger tilbake til samme bryst når hun har surret litt. Så hviler vi, gulper kanskje - skifte bleie? så prøver vi bryst nr. 2. Skal sies at mitt gull aldri sier nei til mat, kun i det siste jeg har gitt to bryst... Hun suger og suger, så smokk er en drøm :-) Lykke tl, og kos deg med tiden fremover!
 
De første ukene sleit jeg veldig med å få henne til å suge 15 - 20 min, satt å tok tiden [:D] Jeg hadde fått beskjed fra barselavdeling at hun burde suge 15 min... Det var i hvert fall viktig for å få produksjonen godt i gang, men ingenting er A4. Ingen pupper og babyer er like [;)]
 
Nå er hun 3 mnd og hun suger ikke lenger enn toppen 10 min på hver pupp, av og til bare 5 min. Når hun slipper og tuller og tuller, så orker jeg ikke stresse med det. Det virker som hun er mett, og hun maser ikke om mer mat hvis jeg da tar vekk puppen. Kanskje hennes måte å si hun er ferdig på.
 
Hun får mat ca. hver 3. til 4. time. Hun sover 6-7-8 timer om natta. 8 timer er liiiiitt lenge.... hehe... kjenner det i jura da ja!
 
Her er vi puppoholkiker som vi sier på godt norsk. Dvs hun slipper ikke puppen, og når jeg tar den fra henne så griner hun...Hun har bare så utrolig suttebehov. Gir som regel smokken istedet, men av og til er ikke den god nok så da sputter hun den ut.
 
I begynnelsen spiste hun 20 minutter på hver pupp (så 40 min til sammen), i tillegg til at hun kunne ligge ved puppen i et par timer på kveldstid[&:] veldig slitsom periode.... Men nå som hun er større har hun ikke tid til mer enn 10-20 minutter til sammen (gir bare en pupp ved hvert måltid nå) Før hun skal sove på dagtid kan hun kose seg i ca 30 min
 
Back
Topp