Hvor lenge ammer babyen deres per bryst?

phoenix

Elsker forumet
Marsmellows-15
Hei! Syns lille frøkna mi spiser veldig kort tid av gangen og lurer derfor på ca hvor lenge deres babyer ammer per bryst.

Hei! Syns lille frøkna mi spiser veldig kort tid av gangen og lurer derfor på ca hvor lenge deres babyer ammer per bryst.
Min lille er 2,5 mnd nå, og nå spiser hun mellom 15 og 25 min hver måltid (hun ammes bare på ett bryst om gangen) med ca 3 timers mellomrom. I starten spiste ho mellom 5 og 10 min, men spiste jo mye oftere da.. En venninne sin baby kan ammes i alt fra 5 min til 1,5 time før han er fornøyd, så tror det er veldig varierende fra baby til baby

Før var det opptil en time, men nå er det fra 5-30 min :) oftest 10-15 min :)

Her er han veldig effektiv, og blir ferdig på 5-10 minutter.

Her tar det ofte litt tid for hun sovner :-) men blitt litt kortere de siste dagene så tror hu har blitt litt mer effektiv

10-30 min. Det inkluderer to rapepauser. På natten er det alltid nærmere 30 min.

Så flott å se at flere spiser på 5-10 min, da får hun nok i seg det hun trenger på så kort tid. Gutta mine har brukt mye lenger tid og gjerne ville ha begge bryst, så jeg sammenlignet med dem og da ble det til at jeg ble bekymret for at hun ikke rakk å få i seg nok melk før hun sovnet.

Så flott å se at flere spiser på 5-10 min, da får hun nok i seg det hun trenger på så kort tid. Gutta mine har brukt mye lenger tid og gjerne ville ha begge bryst, så jeg sammenlignet med dem og da ble det til at jeg ble bekymret for at hun ikke rakk å få i seg nok melk før hun sovnet.
Ja, jeg er også vant til at førstemann brukte lang tid. Men merker det på bleiene og humøret (og på vekten) at han får i seg nok på de minuttene.

Alt fra 5-15 minutt. Noen spiser fort, andre saktere. Alt er vel normalt

Ca 10-15 min. Noen ganger kanskje 20 og men da sover han og tar seg en slurk nå og da.

Back
Topp