Hvor lenge ønsker du å amme?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Hvor lenge tenker du at du vil amme barnet ditt? :)

I allefall 6mnd. Håper det går. Mamma hadde kun til 2-3 mnd med meg og broren min, og ikke var det fullamming engang.
Sålangt har jeg hatt 3mnd fullamming og ser ut til det gått bra så langt :)

1-2 år

Tenkte først 4 mnd, men ser ut som melka holder :) blir hvertfall til 6 mnd, delamming etter det hvis det går.

Ca ett år.

Vel, sist gang ble det ca 3,5 måneder. Men føler at alt går mye bedre denne gangen (til tross for alt som har ballet på seg..). Så jeg tenker å prøve til 4mnd, og deretter se hvordan det går.

1 år holder i massevis mener nå jeg ! Er kunne aldri tenke meg å ammet en på 1,5 - 2 år ! Amming frem til 9-10 mnd her

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Her blir det full amming til 6 mnd så skal jeg begynne å trappe ned og bare amme på natta.

I alle fall fram til august og skolestart for meg. Da er hun 6,5 mnd. Så må vi se an hvor mye oppmøte det blir. Er det lite så blir det amming og delvis pumping, blir jeg mye borte så kommer vi til å gå gradvis over til MME - og fast føde, naturligvis. Håper å opprettholde amming på ettermiddag og kveld/natt en stund utover høsten da :-)

Dersom hun fortsetter å vokse som hun har gjort til nå, så fullammer jeg til hun er seks måneder. Men vil uansett fortsette amming i iallefall et par år, ser jeg for meg - så fremst hun fortsatt vil ha puppemelk da. Mat og medisin i ett, kan det bli bedre? Men hun er stor for alderen. Så forbereder meg mentalt på å allerede ganske snart kunne få kommentarer om at det kanskje begynner å bli på tide å legge puppen på hylla.

Vil forresten tilføye at de første ca 10 ukene var ammingen et helvete, vanvittig vondt med sår som ikke ville gro og sopp jeg ikke fikk bukt med (etter brystbetennelse ervervet på barselavdelinga, og påfølgende antibiotikakur), skjold og smokk-koking i ett sett og medisinpensling i munnen på babyen fire ganger daglig. Men fikk det til likevel, uten å gi opp, og uten å gi noe annet enn puppemelk fra puppen. Så løsna det, ble endelig kvitt hele elendigheta, og nå går ammingen så lett som bare det! Hipp hurra, ingen grunn til å stoppe med det første! :-)

Her virker det som ammingen straks er over:( Må gi mme på dagtid til hvert måltid.

Ca 1 år! Vi ønsker å prøve på søsken rundt neste vår, så da er det fint om mensen er tilbake før det;-)

Tenker til han er et år. Fullamming til 5 mnd. Er jo ammefri til 1 år og det vil eg utnytte meg av

Fikk dårlig med melk plutselig å begynte å pumpe. Men så skulle jeg ta en antibiotikakur på 14 dager
å fikk beskje om å kaste melka. Så da slutta jeg på dagen. Nå skal jeg gjennom en ny kur igjen på 14 dager.
Så tror egentlig det er greit jeg sluttet :) Hu er glad å fornøyd i allefall med flaska.

1 år holder i massevis mener nå jeg ! Er kunne aldri tenke meg å ammet en på 1,5 - 2 år ! Amming frem til 9-10 mnd her

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Hehe sa jeg også ! Helt til min guttunge nektet og spise noe annet enn puppemelk og gikk ned en del i vekt ! Så fikk ikke slutte før han var 2,5 da begynte han i bhg :)

Back
Topp