Hvor langt strekker du deg..

Lucky#1

Glad i forumet
Aprilbarna`15
..før du kontakter lege eller jordmor? Hvor mye smerter eller ubehag skal du ha?

Vi har mistet to ganger tidligere, så her er ikke terskelen så veldig høy. Man får ikke noe igjen for å presse kroppen! Er du bekymret er det bedre å ta ev telefon for mye syns nå jeg ;)

Null toleranse her hvis jeg tror noe er unormalt. Nå kan jeg heldigvis sende sms til min jordmor og hun svarer i arbeidstiden. Er det noe som haster ringer jeg jordmorvakta/legevakt

Har ikke hatt behov for det enda, men hvis jeg ikke kjenner liv, eller noe annet som jeg blir redd for, kommer jeg til å ringe :)

Man skal ha nulltoleranse når det gjelder graviditet!! Si ifra med en gang du føler noe er galt eller har smerter! Man skal ikke nøle! Lytt til kroppens signaler! Den kan fortelle deg ganske mye ;)

Har heldigvis sluppet unna plager både nå, og tidligere.
Ellers har jeg jo kontaktet lege vedr. blodprøvesvar osv, men da ved allerede oppsatte legetimer.
Ved fødsel har jeg ikke dratt på føden før jeg har vært 8-9 cm, men det er noe annet igjen.

Man skal jo ikke ha smerter underveis i svangerskapet, så har man smerter tenker jeg at det er bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite! :-)
Man kjenner kroppen sin best selv, og vi har alle forskjellige smertegrenser!

Har heldigvis sluppet unna plager både nå, og tidligere.
Ellers har jeg jo kontaktet lege vedr. blodprøvesvar osv, men da ved allerede oppsatte legetimer.
Ved fødsel har jeg ikke dratt på føden før jeg har vært 8-9 cm, men det er noe annet igjen.

Man skal jo ikke ha smerter underveis i svangerskapet, så har man smerter tenker jeg at det er bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite! :-)
Man kjenner kroppen sin best selv, og vi har alle forskjellige smertegrenser!
Trodde jeg hadde 8-9 cm da jeg ankom jeg. Men hadde null ;) Lav terskel.no

Trodde jeg hadde 8-9 cm da jeg ankom jeg. Men hadde null ;) Lav terskel.no
Det er jo ganske intens med åpningsrier da, så ikke undervurder deg selv til å tro at du har så lav smerteterskel. :-)
Alle opplever fødsler forskjellig også! :-)

For min del ble det styrtfødsel, så alt var veldig intens over kort tid. Men ville liksom ikke dra for tidlig.
Heldigvis rakk vi fram. Ti hi! :-)

Men bra at man har lav terskel for å ta kontakt underveis i svangerskapet da, så kanskje man slipper uheldige konsekvenser som kanksje kunne oppstått om man ventet for lenge.
Lege og jordmor er jo der for å ta imot og ta vare på gravide og det ufødte barnet! :-)

Det er jo ganske intens med åpningsrier da, så ikke undervurder deg selv til å tro at du har så lav smerteterskel. :-)
Alle opplever fødsler forskjellig også! :-)

For min del ble det styrtfødsel, så alt var veldig intens over kort tid. Men ville liksom ikke dra for tidlig.
Heldigvis rakk vi fram. Ti hi! :-)

Men bra at man har lav terskel for å ta kontakt underveis i svangerskapet da, så kanskje man slipper uheldige konsekvenser som kanksje kunne oppstått om man ventet for lenge.
Lege og jordmor er jo der for å ta imot og ta vare på gravide og det ufødte barnet! :-)
Så bra du skriver det :) Fikk første rie lille julaften 13.30, og reiste på sykehuset kvelden julaften. Trodde jeg var nesten i mål, men tok feil :)

Min erfaring fra forrige svangerskap er at en ike skal nøle med å ta kontakt! Jeg var sånn som ikke ville bry de travle jordmødrene og endte med å bli veldig syk. Dumme meg :-P Men nå har jeg lært og er mye mer bevisst på at jeg skal be om undersøkelser om noe ikke kjennes rett.

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Ringe vist eg føle noke er galt, det gjor eg forje svangerskap men har ikkje opplevd noke denna gangen :)
Gjekk med rier frå lørdags morning til søndags kveld, då la dei meg inn på sjukehuset.. Hadde ikkje så veldig vondt men var veldig sliten og trøtt.. :)

Back
Topp