Hvor langt på vei ved SA?

annisk

Blir kjent med forumet
Hei.

Jeg ser at endel her har opplevd spontanaborter, hvor langt på vei var du da dette skjedde? Min lege sa at sjansene var størst da man skal ha mens, og at etter uke 8 er ganske trygt, og etter uke 12 regnes som "trygt".

Jeg synes allikevel at det ser ut som om endel opplever SA i uke 10 og 11 og. Stemmer det?

:-)

Mor til nydelige '09 og '12 gutter, har en liten februarspire i magen. ❤️

13uker .. Men selve graviditet stopper i uke 5 de andre gangene har jeg Vært 5-6 uker ca

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Jeg var 10 uker da jeg oppdaget det. men det hadde stoppet å utvikle seg fra uke 7.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg har hatt to stykker, og de skjedde tidlig. Var i uke 5-6 tror jeg.
Men har jo lest om flere som mister senere, men da har det hos noen av de sluttet å utvikle seg flere uker i forkant.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ser ut som jeg har en nå, 10 uker i dag. Har ikke hatt noe ul, så jeg vet ikke når det evnt. stoppet...

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Uke 17 når me oppdaga d... men stoppa å utvikla seg i uke 9

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Uke 6 mistet eg

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Så trist å høre om alle opplevelsene deres! Godt å se at dere er gravide igjen <3

Etter at fosteret sluttet å utvikle seg, hadde man fremdeles symptomer?

Mista i slutten av veke7 første gang,andre gang i veke 5.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Mistet i uke 5 og i uke 7. Begge gangene begynte jeg å blø, og da forsvant alle symptomer umiddelbart. Når blødningen stoppet etter en uke var testene negative igjen.

Mistet dere svangerskapssymtomene da dere oppdaget SA, eller da embryoet sluttet å utvikle seg mer?

Mor til nydelige '09 og '12 gutter, har en liten februarspire i magen. ❤️

Har hatt en spontanabort i uke 6, og en missed abortion i uke 12, der embryoene ikke hadde vokst noe særlig mer siden sist ultralyd, som var i uke 8. Da alt kom ut av seg selv forsvant symptomene raskt, men ved MAen varte symptomene i godt og vel en måned etter utskrapningen.

Edit: Det er riktig det legen din sier, altså, selv om det kan virke som om det er mange som har mistet relativt sent når man spør sånn. Prosentandelen som mister etter uke 8 er ganske liten, og etter uke 12 enda mindre. Men noen utgjør jo den lille prosentandelen også.

Last edited:
MA oppdaget i uke 18 i november (stoppet uke 14) og i uke 11 i juli (stoppet i uke 6).

Statistikk er noe dritt! For noen av oss er dette uheldigvis "falskt håp". Men håper at en ny liten spire sitter snart ❤️

Back
Topp