Hvor langt på vei er du nå?

Hvordan samsvarer de to terminene?
Jeg var på tidlig ultralyd med begge med termin som stemte med eggløsning, og de aksepterte den terminen på OUL, selv om OUL ville ha flyttet litt. Han ene ble vel flyttet til en dag senere, men ikke noe sv betydning. Sistemann er prøverør, så han er det ingen tvil med. Han ville ha blitt flyttet fra 19.08 til 11.08 om det ikke hadde vært prøverør. Han har større far.
 
Jeg var på tidlig ultralyd med begge med termin som stemte med eggløsning, og de aksepterte den terminen på OUL, selv om OUL ville ha flyttet litt. Han ene ble vel flyttet til en dag senere, men ikke noe sv betydning. Sistemann er prøverør, så han er det ingen tvil med. Han ville ha blitt flyttet fra 19.08 til 11.08 om det ikke hadde vært prøverør. Han har større far.
Shit, er jo noen dager og det! En bekjent fikk flyttet dato tilbake selv om det var prøverør. Det synes jeg er unødvendig. Endte med indusering og fødsel 12 dager over OUL-termin, som bare var 3 dager etter egentlig termin. Men det gikk heldigvis bra med både mor, barn og fødsel likevel.
 
Shit, er jo noen dager og det! En bekjent fikk flyttet dato tilbake selv om det var prøverør. Det synes jeg er unødvendig. Endte med indusering og fødsel 12 dager over OUL-termin, som bare var 3 dager etter egentlig termin. Men det gikk heldigvis bra med både mor, barn og fødsel likevel.

Huff. Det virker veldig forlokkende å flytte terminen litt nærmere på oul, for å få noen dager «rabatt». Men det er slett ikke bra hvis ungen blir født prematurt, eller hvis fødselen settes i gang «unødvendig». Eller hvis man skal ha pks 2-3 uker før, og risikerer at lille egentlig blir prematur. Angrer bittert på at jeg ikke kjempet mer i mot flytting av min termin. Neste gang skal jeg ikke gi meg...
 
Huff. Det virker veldig forlokkende å flytte terminen litt nærmere på oul, for å få noen dager «rabatt». Men det er slett ikke bra hvis ungen blir født prematurt, eller hvis fødselen settes i gang «unødvendig». Eller hvis man skal ha pks 2-3 uker før, og risikerer at lille egentlig blir prematur. Angrer bittert på at jeg ikke kjempet mer i mot flytting av min termin. Neste gang skal jeg ikke gi meg...

Nei, det er helt sant. Men i dette tilfellet var ungen så definitivt ikke for liten, og kjenner henne ikke så godt at vi har gått i detaljer. Så en får bare håpe og tro det ble tatt hensyn til når det ble bestemt at fødselen skulle settes igang.

Og ja. Hvis man vet eggløsning, har grei syklus og oversikt over mulige unnfangelsestidspunkt, burde dette definitivt være gode argumenter for å slippe flytting basert på OUL-mål. Behovet for vekstestimering viser jo på en god måte at alle er forskjellige, og det er ikke som om alle utvikler seg identisk de første månedene heller.
 
41+6
 
Shit, er jo noen dager og det! En bekjent fikk flyttet dato tilbake selv om det var prøverør. Det synes jeg er unødvendig. Endte med indusering og fødsel 12 dager over OUL-termin, som bare var 3 dager etter egentlig termin. Men det gikk heldigvis bra med både mor, barn og fødsel likevel.
Jeg ble jo flyttet 7-8 dager frem på oul. Er rimelig sikker på eggløsning og unnfangelse, så terminen jeg har regnet meg frem til er 22-23 august. Er i hvertfall 100% sikker på at 15 august ikke kan stemme, for den uka var mannen borte :hilarious: Så jeg har jo vært helt innstilt på overtid hele tiden, men så kom hele det prematurgreiene og tullet det til :p Syns allikevel det er litt godt at jeg slipper å gå så veldig mange dager over egentlig termin, men blir satt igang 3-4 dager etter :)
 
Jeg ble jo flyttet 7-8 dager frem på oul. Er rimelig sikker på eggløsning og unnfangelse, så terminen jeg har regnet meg frem til er 22-23 august. Er i hvertfall 100% sikker på at 15 august ikke kan stemme, for den uka var mannen borte :hilarious: Så jeg har jo vært helt innstilt på overtid hele tiden, men så kom hele det prematurgreiene og tullet det til [emoji14] Syns allikevel det er litt godt at jeg slipper å gå så veldig mange dager over egentlig termin, men blir satt igang 3-4 dager etter :)

Skjønner det veldig godt i din situasjon altså. [emoji6] Kroppen din har jo jobbet med å bli klar så lege at det vil nok ikke være det store sjokket for den uansett.
 
Back
Topp