Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Hjertedag! Hurra!!

i løpet av uke 5 ser det ut som, siterer sml:
Hvordan regner man termin egentlig, jwg tipper eggløsningen min var 16/5, blir det riktig at termin er 9/2/24?
www.babyverden.no

Helt fantastisk indeed! Kvinnekroppen er amazingHjertedag! Hurra!!
Som den nerden som jeg er så måtte jeg sjekke når hjertet egentlig begynner å slåi løpet av uke 5 ser det ut som, siterer sml:
"Hjertet anlegges i begynnelsen av tredje uke (til embryo, altså 3 + 2 uker før eggløsning = uke 5) som to atskilte rør på hver sin side av ryggstrengen og langt foran hjerneanlegget. Ved embryoets krumning og foldning i løpet av tredje uke føres de to hjerteanleggene ned på sin blivende plass og forenes til ett rør. Røret vokser fort i lengden og foldes til en S-formet slynge. Deretter nedbrytes rørets vegger, hvor foldene ligger an mot hverandre, og i det indre dannes nye skillevegger, slik at det oppstår et fireroms hulorgan. Hjertet begynner å pulsere i slutten av tredje uke (uke 5 for oss), mens det ennå bare består av ett enkelt rør, og før det er dannet særlig mye blod."
Ganske fantastisk![]()