Hvor langt oppe skal livmora være nå?

Fargeklatten

Gift med forumet
Er 11+3, og syns jeg kjenner livmora så langt oppe, halvveis mellom symfysen og navlen. Er helt fast og stramt, og syns jeg kjenner toppen på livmora. Mulig jeg kjenner feil, ks-arret kommer litt i veien for å kjenne lenger ned. Men er ikke det for langt oppe?

Når man er andregsang er livmoren litt større i utgangspunktet enn hos de som ikke har vært gravide. Så kan være derfor? Kjenner min godt over symfysen nå, men ikke så veldig høyt:)

Har vel noe å si på hvordan livmora er vendt og? Jeg kjenner ikke min i det hele tatt og er 12+4, førstegangs da og bakovervendt livmor. Både jordmor og lege har sagt at den kan kjennes senere enn hos de som har framovervendt

Jeg er 3 gangs og er 11 uker. Om morningen når jeg våkner og ligger på ryggen så stikker hele grviditetsoppleggey der bede ut i en større klump. Helt merkelig. Og det jeg syns er så rart er at den klumpen er bare ett par cm under navlen.. Det skal da ikke være SÅ langt opp allerede? :s

Graviditetsopplegget der nede* got to love autokorrekt ;p

noen som kan prøve å forklare hvordan det skal kjennes ut om man merker livmoren? jeg tror ikke min er så alt for langt oppe enda, ikke noe antydning til mage, og når jeg prøver å kjenne kjenner jeg bare magemuskler.

noen som kan prøve å forklare hvordan det skal kjennes ut om man merker livmoren? jeg tror ikke min er så alt for langt oppe enda, ikke noe antydning til mage, og når jeg prøver å kjenne kjenner jeg bare magemuskler.
Vet ikke hva annet jeg kan forklare enn at jeg har for mye flesk til å kjenne magemuskler så når jeg kjenner noe hardt skjønner jeg at det må være livmora;) Hehe:)

Klarer å kjenne livmora når jeg våkner, men da ligger den på siden og ganske opp mot navelen. Kanskje fordi jeg ligger på siden.. Er snart 15 uker. Når jeg står kjenner jeg ikke noe særlig, kun magemusklene. Men når jeg var på UL (12+0), så lå babyen midt mellom symfysen og navlen.

Tror det er lettere å kjenne etter om du ligger på magen og slapper av i muskulaturen! I alle fall kjenner jeg den da, ellers holder musklene den tilbake:) nå popper den ganske så godt ut hos meg, spesielt på morgenen, så er nok ikke lenge til magen gir godt etter når jeg står også!:p

Tror det er lettere å kjenne etter om du ligger på magen og slapper av i muskulaturen! I alle fall kjenner jeg den da, ellers holder musklene den tilbake:) nå popper den ganske så godt ut hos meg, spesielt på morgenen, så er nok ikke lenge til magen gir godt etter når jeg står også!:p

Er ingen forskjell når jeg ligger heller. Får vel bare vente tålmodig på at noe skal skje :p

Jeg har kjent etter hver dag nå, men plutselig i dag når jeg lå å sløva i senga så kjente jeg den. Men min er nesten ved navlen og det er ikke tvil da det kun er et område som skiller seg ut hehe jeg er andre gangs og 13+4 uker.

Måtte innom jm i dag, hadde merkelige magesmerter
Jeg har kjent etter hver dag nå, men plutselig i dag når jeg lå å sløva i senga så kjente jeg den. Men min er nesten ved navlen og det er ikke tvil da det kun er et område som skiller seg ut hehe jeg er andre gangs og 13+4 uker.
Min er nesten der også, Knerthen! Høyt oppe. Men er det tegn på at man blir større denne gangen? :P

Back
Topp