Hvor langt er man egentlig på vei ?

JuniSpire

Glad i forumet
Jeg blir smårar.. de fleste kalkulatorer gir meg samme termindato.. fordi jeg er ganske sikker på EL.. det er 1 av 2 dager... MEN siden jeg har lang syklus så inbilder flere av dem meg at jeg har kommet lengre enn hva jeg tenker selv..

Når jeg da putter inn mine 33 dagers syklus.. noe som stemmer med termindato... så får jeg da 4 juni... men jeg får i følge terminkalkutatoren.com og andre steder at jeg er 6+2 idag.. mens jeg tenker at jeg i forhold til EL er 5 + 4... ( el var enten 9 eller 10 sept)

Kalkulatorene viser jo at jo lengre syklus man har jo "lengre" er mann... ?!
 
Lengre syklus legges til på de første ukene, men fra du er befrukta så skal du ha like lang tid gravid som de med kortere syklus.. Eneste forskjellen er at det kan gå lengre tid fra siste mens til el-datoen :) Men jeg vet det er veldig mye forskjellig ute å går på disse terminkalkulatorene... Jeg tror babyverden sin skal være korrekt i forhold til hvordan standarden for hvordan legene skal måle det er satt.. :)
 
Det er jo sånn jeg å tenker ... tror jeg.. som deg... det spiller jo liten rolle hvor lang periode man har... det bør jo regnet fra EL.. Men skvetter litt hver gang jeg skal sjekke noen datoer for div.. og de påstår at jeg er over 6 uker allerede..
 
Da ville jeg nok kanskje gått ut ifra det du har regnet frem til termindato (4.juni), for da er du 5+5? :)
Bedre det og heller bli overraska på ul, enn motsatt :D
 
Ja eg kjedelig å bli satt tilbake :) så jeg hadde gått ut i fra EL.
Forrige gang ble jeg satt fram 2 dager og det var helt fantastisk hehe :D
 
Ja.. jeg går uansett ut fra EL.. og mener jeg er 5+4.. men syntes det fortsatt er rart at det er som det er...
Jeg gikk ut fra EL sist.. da ble jeg satt en dag tilbake.. ;)
 
Back
Topp