21+5
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du må vel være slutten av februar?25+0![]()
Ja, termin 27.februar, men jeg tror jeg har blitt satt litt for langt tilbake. Etter temperatur og tegn på eggløsning er termin rundt 3.mars. Så jeg tipper det blir en marsbaby.Du må vel være slutten av februar?
Spennende! Hvordan/når fødte du de andre? Jeg har termin 19 mars, men hun kommer nok i slutten av feb eller begynnelsen av mars. Hadde preeklampsi sist, og ligger dårlig an nå og, så blir nok satt igang rundt uke 37Ja, termin 27.februar, men jeg tror jeg har blitt satt litt for langt tilbake. Etter temperatur og tegn på eggløsning er termin rundt 3.mars. Så jeg tipper det blir en marsbaby.
Nr.1 er født spontant i uke 38 etter at blodtrykket mitt ble høyt og jeg fikk veldig mye vann i kroppen. Jeg hadde nok blitt satt i gang dagen etter om hun ikke kom av seg selv. De tok blodtrykket mitt veldig ofte og jeg tror jeg fikk blodtrykksmedisiner under fødselen så de var litt bekymret.Spennende! Hvordan/når fødte du de andre? Jeg har termin 19 mars, men hun kommer nok i slutten av feb eller begynnelsen av mars. Hadde preeklampsi sist, og ligger dårlig an nå og, så blir nok satt igang rundt uke 37![]()
Jeg har allerede begynt å få høyere blodtrykk, samme som sist, da økte blodtrykket ved hver kontroll. Begynte også med ødemer i uke 15 denne gangen, sist var det 20/21. Fikk trandate sist gang rundt uke 32, har går allerede gått lenge på albyl e, ser ikke ut som det har effekt. Sist fikk jeg også avflatende SF mål, og han kom ut på 1.5% percentilen, så har ikke fått særlig næring fra morkaka mot slutten. Både jeg og far var store babyer, og jeg spiser mer enn nok (sist gikk jeg opp 25 kg), så ingen grunn til liten baby.Nr.1 er født spontant i uke 38 etter at blodtrykket mitt ble høyt og jeg fikk veldig mye vann i kroppen. Jeg hadde nok blitt satt i gang dagen etter om hun ikke kom av seg selv. De tok blodtrykket mitt veldig ofte og jeg tror jeg fikk blodtrykksmedisiner under fødselen så de var litt bekymret.
Nr. 2 ble satt igang på termin fordi jeg var helt utslitt av å være kvalm i hele svangerskapet og litt ugunstig bosituasjon fordi boligen vår var totalskadd av vann. Hun ga ingen uttrykk for at hun ville kommet av seg selv. Da hadde jeg ikke høyt blodtrykk eller mye vann i kroppen.
Nå har jeg allerede mye vann i kroppen så spent på hvordan dette vil gå.
Har du tegn på det allerede? Hvordan merket du at du fikk det sist?
Såpass ja, da er de kanskje ekstra obs på det siden du hadde det sist?Jeg har allerede begynt å få høyere blodtrykk, samme som sist, da økte blodtrykket ved hver kontroll. Begynte også med ødemer i uke 15 denne gangen, sist var det 20/21. Fikk trandate sist gang rundt uke 32, har går allerede gått lenge på albyl e, ser ikke ut som det har effekt. Sist fikk jeg også avflatende SF mål, og han kom ut på 1.5% percentilen, så har ikke fått særlig næring fra morkaka mot slutten. Både jeg og far var store babyer, og jeg spiser mer enn nok (sist gikk jeg opp 25 kg), så ingen grunn til liten baby.
Jupp.. Kom inn bare på kontroll, og hadde BT på 150/100 eller noe sånt, selv med blodtrykksmedisiner. Ble satt igang samme kveld. Er ikke mindre risiko denne gangen nei.Såpass ja, da er de kanskje ekstra obs på det siden du hadde det sist?