Hvor langt er du på vei når du skal på ordinær UL?

Jeg har time 26.08 og da er jeg 17+6... :)
 
nesten 19 når jeg skal 22. august :D
 
Jeg skal på første kontroll jeg når jeg er over 17 uker hehe, så jeg får nok en sen ultralyd.. Fikk egentlig første kontroll når jeg var 20 uker på vei, men heldigvis klarte jeg å tigge meg til en time hos jordmor når jeg er 17 uker. Det hadde hvertfall blitt sent med ul om jeg skulle gått tile lege først når jeg var 20 uker, for å så å vente ul time....
 
 Jeg har ikke fått innkallelse ennå emoticon Har faktisk ikke fått time til min første legetime før i august pga ferieavviklinger på legekontoret, men jeg spurte om de ihvertfall kunne sende henvisning til UL før det. de skulle se hva de fikk til... Har vært på privat tidlig UL, så jeg har ihvertfall sett h*n.
 


KatrineT skrev:


Sansa skrev:
21 uker; litt sent, synes jeg!


Har du spurt om å få flytta timen til tidligere? Det ville jeg gjort... Jeg fikk beskjed om sist gang da jeg egentlig var innkalt så sent som deg, at det ikke ville blir riktig å måle fosteret i uke 21. Men mulig det er forskjellig prasis? :-)


Jeg skal 24. august.. Da skal jeg være 19+2 fant jeg ut. Synes egentlig det var litt seint selv; siste måling på UL viste at jeg var 5 dager lenger kommet enn menstermin- men skal tilbake på UL i mårra- så får se da :-)))

Var egentlig kalt inn i uke 20, men pga ferie måtte jeg forandre, og da ble det 21... Var helt umulig å få det tidligere av en eller annen grunn. Kanskje ferieavvikling? Men har vært på sykehuset på tidlig ultralyd, så har fått sett småttingen, så jeg holder vel ut å vente litt ekstra på den ordinære:)



 

Var egentlig innkalt uke 20, men måtte forandre pga ferie, og så ble det 21. Var visst ikke mulig å få før, og torte ikke krangle på det da jeg hadde fått beskjed i innkallelsen at det i utgangspunktet ikke var mulig å bytte til en annen dag (?!?). Har vært på tidlig ultralyd på sykehuset, da, så jeg tåler å vente litt ekstra på den ordinære:)


KatrineT skrev:


Sansa skrev:
21 uker; litt sent, synes jeg!


Har du spurt om å få flytta timen til tidligere? Det ville jeg gjort... Jeg fikk beskjed om sist gang da jeg egentlig var innkalt så sent som deg, at det ikke ville blir riktig å måle fosteret i uke 21. Men mulig det er forskjellig prasis? :-)


Jeg skal 24. august.. Da skal jeg være 19+2 fant jeg ut. Synes egentlig det var litt seint selv; siste måling på UL viste at jeg var 5 dager lenger kommet enn menstermin- men skal tilbake på UL i mårra- så får se da :-)))


 
fått time 23 august og da er jeg 17+5,men har allerede blitt satt tilbake en uke,så håper jeg blir satt fram noen dager på ordinære :)
 
Er 18+3 da :)) Så håper nurket er med på leken så vi får se hvem som ligger der ;)
 
ca 19 uker og 3 dager, synes det er helt perfekt
Den 9 august skal jeg, og det er jo ca 3 uker til "bare".Skal bli greit å få bekrefte om barnet er friskt. At de ikke finner noe som er " uforenelig med liv utenfor livmoren".
Først når den ul er over , så puster jeg lettet ut og begynner hamstringen av babysaker
 
Ca uke 18 :)
 
Jeg er 19 uker å noen dager på vei når vi skal 4.aug......kunne tenkt meg litt tidligere,men så lenge det er før 20 uker får d heller gå greit
 
Jeg er 17+6 den 27/7, når jeg skal på ordinær UL.. Terminkalkulatorer på PC'en sier at jeg har termin 31/12, legen mente jeg hadde 25/12 ved første sjekk. Ved en tidlig (og ifølge meg en meget unøyaktig UL), stte han meg to uker tilbake, og kom da frem til 5/1 (men fra 25/12 til 5/1 er det ikke 14 dager!?!!). Tror han har trøbbel med å tolke hjulet sitt...!? Er spent på ordinær UL..

Men skjønner ikke helt.. Ser at flere av dere har UL samtidig/ litt tidligere enn meg, og at dere sier at dere er lengre/like langt i svangerskapet. Hvordan har det seg? Noe jeg har gått glipp av? Eller er er dere i januarforumet fordi dere regner med å gå over tiden?
 
19+3 :)
 
20 uker..
 
20 + 2, synes det er altfor sent asså...
 
Jeg er 20 uker når jeg skal ha UL. jeg tenker at det er litt sent men samma det egentlig. 
 
Jeg skal den 12 august og er da 18+3 og synes det passer perfekt. Sto faktisk på innkallelsen min at det var den eller ingen time. Var til og med markert med rosa tusj..
 
Back
Topp