Hvor langt er du på vei? ✨

5+1 da jeg vet når eggløsning var. 6+1 i følge siste mens. Hva tar dere utgangspunkt i ved henvisning til tidlig ultralyd? Tar legen hensyn til hva vi regner selv? Jeg vet min termin er riktig.

5+1 da jeg vet når eggløsning var. 6+1 i følge siste mens. Hva tar dere utgangspunkt i ved henvisning til tidlig ultralyd? Tar legen hensyn til hva vi regner selv? Jeg vet min termin er riktig.
Legen bryr seg ikke nei, de vil alltid ta utgangspunkt i menstermin uansett, frem til motsatte er bevist.
Jeg hadde eggløsning 5 dager senere enn forventet mtp mens osv, men selv om eggløsning kom senere enn forventet, landet utrolig nok termin på menstermin uansett, når jeg var på tidlig ultralyd privat :Heartred

Legen bryr seg ikke nei, de vil alltid ta utgangspunkt i menstermin uansett, frem til motsatte er bevist.
Jeg hadde eggløsning 5 dager senere enn forventet mtp mens osv, men selv om eggløsning kom senere enn forventet, landet utrolig nok termin på menstermin uansett, når jeg var på tidlig ultralyd privat :Heartred
Oi, hvordan er det mulig. Interessant :D så legen regner alltid fra siste mens og 28 dager syklus? Da vil jeg få tidligere tidlig ultralyd da.

Oi, hvordan er det mulig. Interessant :D så legen regner alltid fra siste mens og 28 dager syklus? Da vil jeg få tidligere tidlig ultralyd da.
Ja det stemmer :)
Min utregning var 8 oktober, hvis jeg tok utgangspunkt i eggløsning.
Menstermin og tidlig ultralyd-termin sier 4 oktober.

Jeg måtte krangle med gynpol på sykehuset i dag om at syklusen min var 35 dager og ikke 28 og at eggløsningen min var 8 januar. Altså, tenk å måtte krangle på det da. Så jeg sa "når dere har satt meg opp så er jeg bare 11+4 og det kommer dere til å se også, så da må jeg jo inn igjen litt senere uansett". Måtte også forklare henne i tlf at jeg var på ul 4. februar og da var det bare en sekk, men når vi var 2 uker etterpå 17 februar så såg vi at det var et embryo med hjerte, så mine beregninger er riktige! Hun sa jeg bare måtte vente da for hun hadde ikke time ledig til meg. Så etter tlf samtalen så fikk jeg ny time 25. Mars, da er jeg 12+5. At man må krangle på det jævla systemet om de 28 dagene synes jeg er skikkelig hull i hodet. Er faktisk fåtallet som har 28 dagers syklus..

7+1 i dag, og tror den stemmer ganske bra. Men mtp det dere skriver over her, må jeg si meg enig i mye rare bedømminger ang termin og hvor langt man har kommet… for jeg har alltid kjent veldig tydelig når EL er, og alle de 3 forrige svangerskapene har jeg på OUL blitt satt fram ca 1 uke… som betyr at jeg samtlige ganger liksom skulle hatt EL på syklusdag 7 eller noe.. :p

De første gangene ble jeg jo litt glad for å ha kommet en uke lenger plutselig, men har også merket meg at det kan bli veldig feil mtp igangsettelse og tålmodighet til å vente på naturlig start av fødsel på tampen der! Så tenker jeg forholder meg til min termin/evt tidlig privat UL så langt det går :happy:

Etter mine beregninger er jeg 6+4 og i følge menstermin er jeg 7+1. blir spennende hvilken termin de vil forholde seg til. Med de andre to har jeg også fått tidligere termin enn mine beregninger har sagt.

Oi, så fascinerende! Da kan jeg muligens være lenger på vei da. Tok du eggløsningstest så du vet sikkert når eggløsning var?
Jepp! Tok eggløsningstester, og sjekket de gjennom en app som viste nøyaktig peak på eggløsning, som var 12 januar, ikke som regnestykket skulle vært - 8 januar :)

Back
Topp