Hvor langt er dere på vei på deres OUL?

Ei venninne fikk i uke 22, var ingen problem å se noe ;-)

Det anbefales med terminbestemmelse mellom uke 17 og uke 19. Fordi tidligere er det lett å måle feil, og etter dette er blir det jo også individuelle forskjeller som påvirker størrelse og vekt.
Er ikke det at det er værre å se noe etter uke 19. Når det kommer til 3d ultralyd så får man jo sett mer og det ser mer ut som en ferdig baby. Men er jo ikke det den undersøkelsen skal gå ut på.

Det anbefales med terminbestemmelse mellom uke 17 og uke 19. Fordi tidligere er det lett å måle feil, og etter dette er blir det jo også individuelle forskjeller som påvirker størrelse og vekt.
Er ikke det at det er værre å se noe etter uke 19. Når det kommer til 3d ultralyd så får man jo sett mer og det ser mer ut som en ferdig baby. Men er jo ikke det den undersøkelsen skal gå ut på.

Aha, skjønner :)
Hun fikk termin 17 oktober og fødte 15, så tror ikke de bommet så fælt i det tilfellet :)

Ei venninne fikk i uke 22, var ingen problem å se noe ;-)
Jeg tenker også at det handler litt om å ta hensyn til tid i forhold til om det blir oppdaget feil ved foster, sånn at man fortsatt har tid til å ta et valg. Nå skjer dette de aller færreste, men man skal jo aldri avskrive det.

Jeg tenker også at det handler litt om å ta hensyn til tid i forhold til om det blir oppdaget feil ved foster, sånn at man fortsatt har tid til å ta et valg. Nå skjer dette de aller færreste, men man skal jo aldri avskrive det.
Helt klart. Og etter uke 22 er det for sent å få innvilget abort om det skulle være uforenelig med liv. Så er greit å få tidligere så man iallefall har ett reelt valg.

Er 19+2, men ihht menstermin så er eg vel egentlig bare 18 eller noe..

19 + 5 ca, om jeg ikke får byttet time (midt i romjula og jeg vet ikke om vi har kommet oss hjem til da). Er vel ikke barebare å få byttet time heller i juletiden ...

18+4

18+3 :)

17 + 4 :)

Back
Topp