Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De tar prøve, jeg var på samtale i går (Haugesund) og da planla de alt og regulerer EL med medisiner slik at det passer inn med når de hadde tid for egguttak. Skal ha egguttak i november da blir innsett ca 5 dager etter om alt går bra. Bare prøv i vei selv om an må levere prøve på fredagTar de alltid sædprøve på forsamtalen? Jeg forventer eggløsning i helgen, så er litt kjedelig for prøvingen hvis han skal levere sædprøve på fredag
Åå det var jo ikke lenge til!! Håper det går fort for dere Da gjør vi det, takkDe tar prøve, jeg var på samtale i går (Haugesund) og da planla de alt og regulerer EL med medisiner slik at det passer inn med når de hadde tid for egguttak. Skal ha egguttak i november da blir innsett ca 5 dager etter om alt går bra. Bare prøv i vei selv om an må levere prøve på fredag
Det var veldig godt og gå ut derfra med en plan i hånden, det gjør nok dere ogsåÅå det Åå det var jo ikke lenge til!! Håper det går fort for dere Da gjør vi det, takk
Har dere tatt sædprøve og blodprøver på forhånd? Vi gjorde det før henvisningen ble sendt (privat gynekolog) så derfor jeg spør, om det må gjøres enda en gang eller ikkeTar de alltid sædprøve på forsamtalen? Jeg forventer eggløsning i helgen, så er litt kjedelig for prøvingen hvis han skal levere sædprøve på fredag
Ja! Samboer har tatt én enkel og én utvidet sædprøve, og begge har tatt blodprøver. Trenger han ny sædprøve i morgen? Har eggløsning nå, så er litt dårlig timingHar dere tatt sædprøve og blodprøver på forhånd? Vi gjorde det før henvisningen ble sendt (privat gynekolog) så derfor jeg spør, om det må gjøres enda en gang eller ikke
Svarer på denne jeg. Ja, mannfolka må levere ny sædprøve på den første oppstarts/utrednings timen. Mener å huske at forrige sædavgang må være minst 2 døgn siden, så da ryker vel prøving i kveld for dere ja Står ikke dette i innkallingen dere har fått?Ja! Samboer har tatt én enkel og én utvidet sædprøve, og begge har tatt blodprøver. Trenger han ny sædprøve i morgen? Har eggløsning nå, så er litt dårlig timing
Nei stod ingenting om det! Vi har allerede prøvd i dag, kanskje han kan levere på mandag?Svarer på denne jeg. Ja, mannfolka må levere ny sædprøve på den første oppstarts/utrednings timen. Mener å huske at forrige sædavgang må være minst 2 døgn siden, så da ryker vel prøving i kveld for dere ja Står ikke dette i innkallingen dere har fått?
Hmm, kanskje det er annerledes hos deres klinikk da... Hvis dere ikke har fått info om det så må det jo være greitNei stod ingenting om det! Vi har allerede prøvd i dag, kanskje han kan levere på mandag?
Ja vi dobbeltsjekket begge brevene nå, står ingenting.. vi er på Ullevål/riksen, var det der du var/er?Hmm, kanskje det er annerledes hos deres klinikk da... Hvis dere ikke har fått info om det så må det jo være greit
Nei jeg er i Porsgrunn. Og der måtte mannen levere prøve på forsamtalen. Men dere får bare ta det som det kommer. Lykke til i morgenJa vi dobbeltsjekket begge brevene nå, står ingenting.. vi er på Ullevål/riksen, var det der du var/er?
Tusen takkNei jeg er i Porsgrunn. Og der måtte mannen levere prøve på forsamtalen. Men dere får bare ta det som det kommer. Lykke til i morgen
Ikke lenge igjen nåVi fikk akkurat innkalling til forsamtale 10/10
Så spennende!!Ikke lenge igjen nå
Vi fikk innkallingsbrev i dag, time 23. oktober
Vil du oppdatere etter du har vært på timen? Er sååå spent på hva som skjer på første time, veldig gøy at du er rett foran meg på dette
Så spennende å lese om hva du opplevde på timen, kjenner jeg gru-gleder meg veldig Hva slags spørsmål måtte dere svare på? Timen er om allerede to uker, men skal ringe de på fredag jeg også, har forstått at telefontiden kun er man, ons og fre.Så spennende!!
Nå fikk jeg dårlig samvittighet som ikke har oppdatert her, visste ikke folk fulgte med! Så koselig Men da skal jeg begynne å oppdatere! Jeg fikk byttet timen til fredag 27/09, fordi jeg ringte inn og spurte om det var noen avbestillinger. Det burde du også spørre om!
På timen tok jeg UL, og begge svarte på en haug med spørsmål. Samboer kunne velge om han ville booke en ny sædprøve, siden han hadde to nylige prøver fra i sommer (han valgte å booke). Vi fikk vite at vi skal ha lang protokoll, fordi hun mente det var helftigere men samtidig større sjangse for å få ut flere friske egg, og jeg skal starte opp med medisiner i desember, og ha egguttak i uke 6 2025
I Oslo hvertfall måtte partner bli med! Det var like mye hans time som min, og vi fikk ikke gå inn til timen før han også hadde registrert ankomst i resepsjonen Men kanskje partneren din kan jobbe inn et par timer bare, istedenfor å bruke en feriedag? Var det min gjorde!Så spennende å lese om hva du opplevde på timen, kjenner jeg gru-gleder meg veldig Hva slags spørsmål måtte dere svare på? Timen er om allerede to uker, men skal ringe de på fredag jeg også, har forstått at telefontiden kun er man, ons og fre.
Jeg tenkte samboer kanskje kunne la være å bli med, men da virker det som det er noe begge to bør delta på? Han kan selvsagt være med, bare litt kjedelig at han må bruke feriedager på dette så dersom det kun er en innledende prat så hadde jeg kunnet ta den alene, men da bør han nok søke om fri den dagen
Da vi var hos Porsgrunn spurte de ikke hvor lenge vi hadde bodd sammen har ikke inntrykk av at de er veldig restriktive på det hos Porsgrunn, men det vet jeg selvfølgelig ikke.hei, hopper litt inn her jeg.
Vi har fått innkalling til porsgrunn januar 2025. Jeg er steril (fjernet eggledere), men vi ønsker et felles barn. Pga mine barn har vi avventet å flytte sammen og har derfor ikke bodd sammen de to årene som er kravet. Står allikevel i inkalling fra porsgrunn at det er vurdert at vi har krav på helsehjelp. Det jeg da lurer på er om det er sannsynlig at vi blir nektet IVF pga dette når vi først kommer bort? Litt kjedelig for mannen om han leverer sædprøve der også får vi et nei rett etterpå.
takk, krysser fingreneDa vi var hos Porsgrunn spurte de ikke hvor lenge vi hadde bodd sammen har ikke inntrykk av at de er veldig restriktive på det hos Porsgrunn, men det vet jeg selvfølgelig ikke.