Hvor lang ventetid for IVF?

Gravid

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Himmelbarn
Julibarna2024☀️
Hvor lang tid tok det fra henvisning ble sendt, til dere fikk IVF?

Henvisning til IVF ble sendt 12. august. Ikke fått noe svar enda, men det står «vurdert» i helsenorge (så håper det betyr at den er vurdert godkjent, noen som vet?). Fordi vi skulle hatt en levende baby nå, begynner vi å bli så desperate at vi vurderer å ta privat IVF eller inseminasjon. Holder på å bli gal av alle de negative testene hver eneste måned
 
Hvor lang tid tok det fra henvisning ble sendt, til dere fikk IVF?

Henvisning til IVF ble sendt 12. august. Ikke fått noe svar enda, men det står «vurdert» i helsenorge (så håper det betyr at den er vurdert godkjent, noen som vet?). Fordi vi skulle hatt en levende baby nå, begynner vi å bli så desperate at vi vurderer å ta privat IVF eller inseminasjon. Holder på å bli gal av alle de negative testene hver eneste måned
Hvilken klinikk ble dere henvist til? Det er litt ulik ventetid mellom klinikkene.
Her ble det sendt henvisning til Porsgrunn i slutten av november, time ble tildelt i begynnelsen av februar (6 uker etter henvisningen). Timeavtalen kom per brev i posten, så det tok litt tid etter at det stod "time tildelt" på Helsenorge.
Oppstart ivf ble første syklus etter oppstartssamtalen.

Føler med deg, det er tøft med denne ventetiden :Heartred
 
Hvilken klinikk ble dere henvist til? Det er litt ulik ventetid mellom klinikkene.
Her ble det sendt henvisning til Porsgrunn i slutten av november, time ble tildelt i begynnelsen av februar (6 uker etter henvisningen). Timeavtalen kom per brev i posten, så det tok litt tid etter at det stod "time tildelt" på Helsenorge.
Oppstart ivf ble første syklus etter oppstartssamtalen.

Føler med deg, det er tøft med denne ventetiden :Heartred
Klinikken som er på Ullevål stadion i Oslo. Ååå det var ikke lenge. Håper det går fort her og. Ja fikk mensen i dag, og beskjed om at to venninner er gravide i dag. Holder på å bli helt gal, er så altoppslukende ønske å få levende baby:crybaby2
 
Siste jeg sjekket stod det 12 uker ventetid her, og nå er det gått ned til 10 uker :gen014

IMG_5692.png


Det er nok til selve timen, så kommer det litt ekstra tid til selve behandlingen er i gang…tror jeg.
 
Siste jeg sjekket stod det 12 uker ventetid her, og nå er det gått ned til 10 uker :gen014

Vis vedlegget 444135


Det er nok til selve timen, så kommer det litt ekstra tid til selve behandlingen er i gang…tror jeg.
Åå, men tror du ligger foran meg! Jeg har null info om ventetid eller noe, står ikke at henvisningen er godkjent engang. Står bare «vurdert»
 
Fikk du IVF i februar? Eller bare samtale? Håper det går så fort med meg. Ba du om å få beskjed om avbestillinger da?
Nei da jeg ble gravid men mista i SA. Fikk ny samtale etter SA og kunne bestemme om ivf eller prøve med medisiner først. Valgte å prøve (men ikke noe resultat) så starte ikke opp før i Aug. Men kunne nok ha startet tidligere.
 
Åå, men tror du ligger foran meg! Jeg har null info om ventetid eller noe, står ikke at henvisningen er godkjent engang. Står bare «vurdert»
Neida, på min står det «til vurdering» :joyful: Kan ingenting om dette, men har googlet mye etter informasjon. Den skal vurderes innen 10 virkedager etter at den er mottatt, men jeg tror neste status etter «vurdert» er «tildelt time» som sikkert tar en stund :)
 
IMG_4995.png

Vurdert vil si at dere vil få time :Heartred Vi ble henvist i juni og fikk brev om at vi vil få tildelt time innen november. Rakk aldri å få timen før vi ble gravide av oss selv. Når jeg snakket med dem så sa de at blodprøver og sædprøven avgjorde litt hvor raskt man blir prioritert. Dersom det er nedsatt kvalitet av noe grunn så fikk man raskere time siden det da var mindre sannsynlighet for å bli gravid naturlig. Vi hadde ikke noe nedsatt på noen av oss så hadde nok ikke fått time før november. Dette var i Bergen så mulig det varierer fra sted til sted hvordan de prioriterer. Dog ikke noe god erfaring med Bergen av den lille kommunikasjonen vi hadde. Vanskelig å kommunisere med og vanskelig å tilrettelegge timene/prøvene i forhold til at vi hadde lang reisevei:p
 
Vis vedlegget 444165
Vurdert vil si at dere vil få time :Heartred
Så bra :Heartred :Heartred
Vi ble henvist i juni og fikk brev om at vi vil få tildelt time innen november. Rakk aldri å få timen før vi ble gravide av oss selv. Når jeg snakket med dem så sa de at blodprøver og sædprøven avgjorde litt hvor raskt man blir prioritert. Dersom det er nedsatt kvalitet av noe grunn så fikk man raskere time siden det da var mindre sannsynlighet for å bli gravid naturlig. Vi hadde ikke noe nedsatt på noen av oss så hadde nok ikke fått time før november. Dette var i Bergen så mulig det varierer fra sted til sted hvordan de prioriterer. Dog ikke noe god erfaring med Bergen av den lille kommunikasjonen vi hadde. Vanskelig å kommunisere med og vanskelig å tilrettelegge timene/prøvene i forhold til at vi hadde lang reisevei:p
Tusen takk for svar!! Samboer hadde dårlig kvalitet på den prøven som ble sendt inn sammen med henvisningen, håper det kan hjelpe da:Heartred
 
Back
Topp