Hvor lang ventetid er det etter man har levert henvisning?

Caroline25

Flørter med forumet
Hei,

Jeg skal levere skjemaet for henvisning for assistertbefruktning til min fertilitetsgynekolog imorgen og så skal de sende den videre til Oslo universitetssykehus.

Noen her som vet hvor lenge det tar fra at jeg leverer inn skjemat? Og er det sånn at man først må vente en tid før man blir kallet inn til samtale for å så måtte vente en tid til til man starter prosessen?

Har prøvd uten hell siden april 2018. Begynte å sjekke opp ting i april 2019 da det hadde gått et år. Begges prøver er helt fine uten noen problemer. Så veldig frustrerende situasjon når alt egentlig ser bra ut men at vi ikke lykkes allikevel :(
 
Tok 4-5 mnd fra henvisning fra mitt sykehus og til første samtale. Etter samtalen tok det 4 mnd før det var i gang med medisiner. Dette var i 2016 da, så sikkert ikke så lenge å vente nå. Var sommerstengt i tillegg.
 
Ok, ja for når jeg søker på ventetid på helsenorge så står det "ventetid til utredning" 7 uker, men når man har blitt kallet inn der så er det en samtale med de eller? Og så må man på liste igjen til "dagbehandling"? Ventetiden på dagbehandling på rikshospitalet nå står på 8 uker... Så det betyr da kanskje at jeg nå må vente sirka 15 uker til man kan starte prosessen med IVF?
 
Jeg ble søkt inn i april 18, og fikk samtale 28. juni og oppstart på langt løp 28.august.
Så synes ikke det var så verst egentlig.
 
Hei!

Det gikk rimelig fort hos meg, ca. 3 mnd fra henvisning var sendt til start av første stimuleringsrunde. Det var St. Olavs da. De hadde også sommerstengt i juli, så det var ikke så verst ventetid i det hele tatt.
 
Hei! For meg tar det ca. 3 mnd fra henvisning ble sendt til jeg starter med medisiner i forbindelse med mens. Sendte henvisning i slutten av november, fikk time til "utredning" i begynnelsen av januar. Fikk da vite at det var ca. 2 mnd ventetid til vi kunne starte forsøket. Man ringer inn når man får mensen, så sjekker sykepleiere om de har ledig kapasitet den uka du skal ha behandling i forhold til syklusen din. Første innkalling er en samtale hvor det blir laget en plan for behandling.
 
Hei,

Jeg skal levere skjemaet for henvisning for assistertbefruktning til min fertilitetsgynekolog imorgen og så skal de sende den videre til Oslo universitetssykehus.

Noen her som vet hvor lenge det tar fra at jeg leverer inn skjemat? Og er det sånn at man først må vente en tid før man blir kallet inn til samtale for å så måtte vente en tid til til man starter prosessen?

Har prøvd uten hell siden april 2018. Begynte å sjekke opp ting i april 2019 da det hadde gått et år. Begges prøver er helt fine uten noen problemer. Så veldig frustrerende situasjon når alt egentlig ser bra ut men at vi ikke lykkes allikevel :(
Nå ble vi aldri bedt om å fylle ut et skjema for henvisning, så det aner jeg ikke noe om. Men fra vi ba om utredning og til første forsøk med IVF, gikk det ca ett år. Men det var inklusive tiden det tok å utredes hos gynekolog + lapraskopi for endometriose.
 
Min gyn sendte henvisning, og 3 uker etterpå fikk jeg første papirene fra St. Olav med forskjellig blodprøver og samtykkeskjema. Fikk mensen 2 dager etter disse kom i posten og startet opp med første forsøket allerede ved neste mens :happy: Var ikke inn på samtale ved klinikken før oppstart heller..
 
Hei, jeg ble henvist til ivf i 2019,men ble gravid på egenhånd før timen... Dette endte dessverre i ma og ble nå henvist på nytt.. Fikk brev i går at jeg vil bli kalt inn til time i uke 39(!!!). Altså 34 uker ventetid! Synes det høres helt grusomt lenge ut å vente!
 
Hei, jeg ble henvist til ivf i 2019,men ble gravid på egenhånd før timen... Dette endte dessverre i ma og ble nå henvist på nytt.. Fikk brev i går at jeg vil bli kalt inn til time i uke 39(!!!). Altså 34 uker ventetid! Synes det høres helt grusomt lenge ut å vente!

Oj ja det hørtes ekstremt lenge ut :eek: Hvilken by er det du er henvist til?
 
Riksen fikk henvisningen vår 25.01.19, vi var der på forsamtale 07.02.19 pga avbestilling:) Hvis dere er tilgjengelige for å starte opp fort, så kan dere si fra om det.. Lykke til:joyful:
 
Der står det jo 12 uker på unn! Tror jeg kanskje år igjennom klagen min da på for lang ventetid!
Du ringer inn til dem og sier du vil ha time på første avlysning de får :)
Det er desverre ikke en selvfølge at det er akkurat disse tidene som gjelder, ting skjer jo på sykehus også.
 
UNN Tromsø.. Så vurderer å heller gå privat hvis jeg ikke får time tidligere!
Skjønner det! Heldigvis så virker det som at ventetiden i Oslo er kortere. Men føler ikke helt at det er noe vits med forsamtalen, det er bare unødvendig venting..
 
Riksen fikk henvisningen vår 25.01.19, vi var der på forsamtale 07.02.19 pga avbestilling:) Hvis dere er tilgjengelige for å starte opp fort, så kan dere si fra om det.. Lykke til:joyful:
Ringte du bare inn for å si at dere var tilgjengelig?
 
Vi hadde vel 5 mnd fra søknad til samtale, og deretter 4 mnd til oppstart.
 
Back
Topp