Hvor lang vei har barna deres til skole/bhg?

I den bhg de går/skal gå i er det ca 7 min med bil.

Når de begynner på skolen, tar det vel 3 min å gå, både til barne- og ungdomsskolen. Vi ser skolen hjemmefra, er bare rett oppi bakken.

Nærmeste bhg er like bortenfor skolen, men ønsker ikke å ha ungene der.

Til barnehagen er det ca. 45-60 minutter med buss og trikk fra meg, og kanskje 15-20 minutters gange fra pappan.

Om alt går etter planen kommer han til å gå på skolen i sentrum også - så kanskje 45 minutter til skolen fra meg, og 15 minutters gange fra pappan.

Håper at jeg før eller siden skal få råd til å flytte nærmere sentrum, slik at vi slipper den reiseveien.
(Og ja, en av grunnene til at han går på bhg/skole i sentrum er fordi han skal kunne være hos pappan sin så mye som mulig. Og barnehagen/skolen ligger nær jobben min.)

ca 2 km til barneskole og 2,5km til ungdsomsskolen.
det er det samme som da jeg gikk på de skolene (bor like ved barndomshjemmet mitt).
Da jeg gikk i førsteklasse (6år) bruke jeg og venninnen min ca 30-35 min på å gå til skolen. Helt ok skolevei. Barnehagen til sønnen min ligger rett ved siden av barneskolen og når jeg gikk med 3,5åringen 
 i høst (manglet bil en ukes tid) så brukte vi 45-50 minutter. Regner med han går turen helt fint når han begynner på skolen. Når de begynner på ungdomsskolen er de jo store og man sykler nesten hele året.

Til barnehagen jeg gikk i var det 3,2 km og jeg pleide noen ganger å sykle/gå hjem med mamma siste året. Ser ikke på det som uoverkommelig, men vi gjorde det ikke hver dag.

Takk for svar, ser at mange har ganske kort vei og skulle selvsagt ønske at det var mer sentralt for vår del også, men det får man ikke gjort så mye med om man vil bygge og det ikke er gode tomter mer sentralt.. hmm vi får vel bare tenke litt til.

Fordelen er jo hvertfall at de kommer til å leke mer ute i naturen evt. om vi velger å bygge der enn å gå på senteret og henge etterhvert, hehe. Ikke så galt at ikke det er godt for noe. :)

BabyCala skrev:
Takk for svar, ser at mange har ganske kort vei og skulle selvsagt ønske at det var mer sentralt for vår del også, men det får man ikke gjort så mye med om man vil bygge og det ikke er gode tomter mer sentralt.. hmm vi får vel bare tenke litt til.

Fordelen er jo hvertfall at de kommer til å leke mer ute i naturen evt. om vi velger å bygge der enn å gå på senteret og henge etterhvert, hehe. Ikke så galt at ikke det er godt for noe. :)

ja ikke sant! og så er det fint med litt trim i hverdagen da:)

Back
Topp