Hvor lang var babyen på ul i uke 14?

Rockerfruen

Flørter med forumet
Jeg var på ul i uke 14+5 og babyen ble målt til 15 cm. Men på alle appene mine står det at babyen er ca 10 cm denne uken. Termin ble allikevel beregnet til samme dag som mensen tilsier.
Hvor lang er din baby?

Dette har jeg også stusset over! Var på ul forge uke. Da var jeg ca 14 uker på vei, de målte baby til 12cm:s

Var i dag. Men ble satt til å Være 13+4 da, så ikke helt uke 14.. men her var baby 7,6 cm.. :)

Tror lengden varierer fra barn til barn....men dette er jo norske mål og terminutrekkninger,mange av appene er utenlandske å di har andre mål og utrekkninger.

Det kommer vel også an på om de måler full lengde eller CRL (crown rump length), dvs lengden fra isse til sete :)

Det kommer vel også an på om de måler full lengde eller CRL (crown rump length), dvs lengden fra isse til sete :)
Ja, det har vel en del og si! Hos meg målte han ifra ende Til ende:) men når alt kommer til alt så får man jo vite mer nøyaktig på oul!:)

Jeg bruker babyverden sin app. Den går ut i fra norsk stander. Den viser både full lengde og crl.
Men på den står det at full lengde er ca 10cm o uke 14 og nå som jeg er over i uke 15 står full lengde 12 cm. Litt rart at babyen er 15 cm da og at jeg ikke blir satt frem?

Det er ikke bare lengden på fosteret som avgjør har jeg skjønt? Hodeomkrets osv også vel?

Mener å huske at etter uke 12 vokser barna litt forskjellig (alt etter gener og miljø). Min var rundt ti cm og det var 14+2 ca...:-)

Ok takk for svar. Merkelig at babyen er så lang da vi har bare korte folk i familien :scratch
Jeg er liten (157) mannen er normalt høy (185) pappaen min og farfaren min er småe (175) ellers er alle normalt lange. Barna mine er kjempe lange! Lillemann var hele 53,5cm da han ble født. De er begge og har begge to alltid vært lengre enn gjennomsnitte.
Og barna vil som regel bli høyere enn foreldrene sies det:)

Min var 11.8cm når jeg var 13+6 å måle gull lengde må ha Vært håpløst da hxn lå med beina sammen krøllet så vi nesten ikke så dem

Back
Topp