Hvor lang tid

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Bruker dere på å pakke opp julegaver? Og hvor mange er dere?

Vi er jo bare tre, men som regel sammen med svigers, både foreldrene og noen av brødrene. Har ikke noe timetall i hodet, men tror normen er et par timer, minst. Vi tar oss god tid. :)

Vi er aldri like mange, så det varierer jo.

Gjerne tar vi pause og tar kaffi ungene leker (eller mor føder) etc underveis også.

Vi koser oss med det og bruker lang tid. Naturlig nok lenger når vi var ti enn når vi var fire. I år blir vi sju og jeg regner vel med 2-3 timer. Eller mer? Aner ikke egentlig. Vi åpner en og en gave mens de andre følger med og tar oss god tid, samtidig som vi har stor familie og mange gaver. Så det tar tid.

Det varierer. I år blir vi bare tre, så da går det nok raskere enn når eldste også er hjemme.
Et par-tre timer, kanskje.

Vi er 12 stk, og det bruker ta 2,5-3 timer. Begynner ungene bli veldig trøtte, har det hendt vi har sortert ut deres gaver, og tatt de og så har det vørt igjen noen voksen gaver etterpå:)

Laaaang tid. Vi kunne sittet til 1. juledag hadde det ikke vært for at noen alltid blir trøtt på slutten og vi girer opp tempo den siste timen. Vi er aldri ferdig før kl 23 iallefall.

Varierer. Ett år var vi kun 6 stk. Annet år var vi sikkert opp i 20 stk.

Så mange timer. Og pauser underveis ;)

Vi er bare 3-4 stk, og siden vi voksne ikke får så mange gaver. Og lillebror får også ganske få gaver, så om vi bruker mer enn 1 time i år som eldste ikke er her tviler jeg på. Med hun hjemme kan det bli 2-3 timer, hun får enormt mange gaver :O

I år tror jeg vi bare blir meg, mannen og de to yngste, så ikke enormt lang tid. Siden eldste av de er straks tre år vil vi nok også justere tidspunktet for gaveåpning til et tidspunkt som passer han, å starte ved normal leggetid er uaktuelt :p
Andre juler har vi vært åtte voksne og seks barn, da har det naturlig nok tatt en god del lenger tid.

Last edited:
Lang tid. Vi må ha kake/champagnepause underveis. I år blir vi 9 eller 10 stk.

I år blir vi 11 stk, kommer nok til å holde på i 4-ish timer som vanlig :)

Vi er ikke så mange, max 8 stk og bruker vel en 2.5-3 timers. Tar oss god tid. Storebror blir 2 på nyttårsaften så ikke sikkert han orker/gidder å sitte og se på oss voksne pakke opp våre 1 og 1 om gangen. Han får sine fortløpende innimellom. Blir han trøtt/lei/sliten får han resten dagen etter og vi voksne fortsetter etter at han er lagt. Lillebror kommer til å være 5 mnd i julen så han bryr seg nok fint lite

Spørs helt hvor vi er osv. Begynner gjerne kl 18.. i fjor var vi .. 13 stk om jeg husker rett? Var ikke ferdig før 21-22. Treet var begravd...!!

Vi blir kanskje 7-8 med stort og smått. Ett par timer max. Det går fort med to utålmodige barn! [emoji12]

Da jeg var liten så brukte vi sikkert 3 timer.
Nå bruker vi halvannen - to timer, men det er fordi vi sitter og snakker, noen skal ut og røyke eller på toalett osv.
Jeg synes det er veldig koselig å bruke så lang tid for pakkene står ikke nødvendigvis i fokus, men blir et samtaleemne innimellom :) Så egentlig kunne vi heller hatt noen kort med samtaleemner istedet for pakker :P

Back
Topp