Hvor lang tid...

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
tok fødselen deres?

Fra første tegn? 4 cm? Når var dere på sykehuset? =)

Vannet gikk 0030 Reiste til sykehuset etter det. Mamma hadde hatt rask fødsel så skulle inn fort. Hadde 3 cm.og godt med rier. Jenta var født 05.42 :)

Vannet gikk 2:45 og første rie kom 20 min etter, var kraftig fra første rie og neste rie kom straks 5min. Senere så vi reiste in til KK med en gang. Hadde 4cm åpning. Ved første undersøkelse. Hun var så ute kl 12:14 så fra vannet gikk var der 9,5 timer

orsto det var rier 1830 ca, men trodde det kom til og dabbe av, 22 var vi på sykehuset trodde fortsatt at jeg kom til og bli sent hjem, 2230 var det 7 cm og jeg fikk fødestue, 2358 kom han:)

første rie kom ca 0930 trodde det skulle ta lang tid så drøyde litt med å ringe, men ble etterhvert så uutholdelig at jeg ringte inn, og fikk beskjed om å komme men at det kunne hende jeg måtte ta en tur hjem igjen siden det var første og de pleier visst å bruke litt tid før de kommer :p ca 1230 var vi på sykehuset, 7-8 cm og fikk tildelt fødestue, 1331 var han ute :happy:

Vannavgang 11 på mandag, dro på sykehuset og ble sendt hjem. Hadde 4cm først klokken 16 på tirsdag. Hadde derfor enda en vannavgang fordi det rakk å samle seg opp nytt vann. Bollemor kom 22.17 tirsdagskvelden.

I gangsatt med totalt 5 piller. Fra 0 cm til hu var ute tok det 3 timer og18 min!

Kjente ikke rier, hadde regelmessige kynnere og de tok vannet på 5cm. Hun var ute 23 min etterpå :)

Riene startet kl 23.15, med 15-30 min mellomrom hele natten. Etter å ha snakket med føden dro vi på sykehuset ca 14.30, var på observasjon og vandret rundt på sykehuset til ca 18.30 da vi endelig fikk komme på fødestua. Det ble ikke 4-5 cm før ca kl 22, og 3 timer senere var hun endelig ute :) Etter nesten 26 timer med rier!

Totalt sett tok det hele 3t 15min. Vannavgang kl. 04.00. Ankom sykehuset litt etter kl. 06.30 med full åpning. Lillegutt var ute 07.15.

Denne fødselen tok 16t fra første rie. Akkurat like lang som første fødsel faktisk.

Men, fra aktiv fødsel til ungen var ute tok det 3 t eller noe. Med epidural. Ble jo indusert (det skal jeg aldri oppleve igjen heldigvis :p ) så alt ble veldig kunstig.

Våknet av rier 04.45. Jenta var ute 07.55.

Vannet gikk ca 03.45 natt til fredag. Ingen rier før kl 15 fredag ettermiddag og da vi kom på sykehuset kl 19-20 hadde jeg 8 cm :D pressrier fra 21.50 og lillegutt ble født 22.37 <3

Begynte å få rier torsdagkveld i 8 tida. Fredag morgen var det veldig uregelmessig, alt fra 2 til 12 minutter mellom, men da gjerne 5-6 stk på rappen med noen minutters mellomrom. Dro inn på sjekk, men hadde bare 2cm så ble sendt hjem. Fortsatte på samme viset men ble etter hvert vondere og vondere. Dro inn igjen på lørdagskveld i 9 tida. Hadde da 5-6cm, men fremdeles uregelmessige rier... han var ute 04.37 natt til søndag :p såå rundt 56 timer med rier, men aner ikke når jeg hadde 4cm :p

Ble satt igang, men hadde da allerede 3 cm åpning, ingen rier. Kl 03 fortsatt 3 cm, fikk epidural. Kl 04.30 9 cm åpning. Gutten kom 08 etter 20 min med pressrier.

Våknet 0230 på natta med litt mer enn mensensmerter. Dro til sykehuset. Hadde 3 cm åpning mn smertene avtok. Kl 1445 gikk vannet da jordmor måtte sette elektrode på hodet til lillegutt. Hadde smårier frem til kl 2000. Da satte de drypp på meg og da tok det 1 t og 49 min til han var ute. Dvs jeg lå i aktiv fødsel i 1 t og 49 min.

Back
Topp