Hvor lang tid

Lillemirakel

Glad i forumet
Tok det før dere kom skikkelig i gang med amminga? Her sliter vi litt, i tillegg så har han mye magevondt virker det som. Noen tips? Er livredd for å ikke få det til :( har ikke sovet i natt, og det har ikke bebis heller, ikke mer enn 15 min ihvertfall..

Tok det før dere kom skikkelig i gang med amminga? Her sliter vi litt, i tillegg så har han mye magevondt virker det som. Noen tips? Er livredd for å ikke få det til :( har ikke sovet i natt, og det har ikke bebis heller, ikke mer enn 15 min ihvertfall..

Akkurat som å høre om vår natt.... :(
Hun vil amme HELE tiden om natten og (jeg tror) ammestilling og tak er riktig. Hun sovner eller slipper puppen etter 10-15 min men etter 15 min igjen kaver, smatter og gråter hun etter mer...
Jeg har prøvd å "massere" magen hennes ved å rotere forsiktig på bena mens hun ligger på rygg, holde henne våken ved å skifte bleie, rape mellom hver pupp (og ellers). Hun fiser og hikker utrolig mye. :P
Dagene går mye bedre.
Skal jo sies at hun kun er 4 dager i dag...

Jeg fikk nr to nå, og melka kom ikke før det hadde gått 4,5 dager.. Så vimåtte gi mme etter amminga et par dager, for han gikk ned de ti prosent av fødselsvekta, og var helt inntørket.. Og for å få sove litt selv også :P litt rart at det tok så lang tid før melka kom nå med nr to egentlig, for den kom på tredje dagen med første..

Få opp tapene er mitt beste tips, sliter veldig med å få de opp her, spesielt på natta, da ligger han å ørter å holder oss våkne :P

Her er gutten blitt 14 dager og jeg føler endelig at vi begynner å få ammingen på plass. Han suger veldig bra, er nok mest ho mor som sliter litt med å legge ham til slik at han får tak der han skal. Men som sagt føler jeg meg tryggere på dette nå:) Han spiser masse, og har hatt god vektoppgang. Skal på en ny i morgen, det blir spennende.

Melken kom ikke her før 4 dagen.. Så på 3 dagen måtte vi gi tillegg etter amming grunnet stort vekttap.. Nå er lille 3 uker.. Ammingen er godt i gang nå.. Følte egentlig at den var godt etabler når hun var ca 2 uker.. Da var vi trygg begge to..:)

Han er jo ikke gammle karen og de første dagene kan de styre veldig og det tar jo noen dager før melka kommer skikkelig i gang. Du må nok bare gi det litt tid. Jeg måtte ligge nesten to døgn på barsel og han styrte mye de første nettene. Da tok barnepleierene han ned ut litt så jeg fikk sove litt. Da vi kom hjem begynte melka og komme skikkelig på dag 3-4 og da hjalp det. Bare fortsett å legge babyen til, så blir det bedre!:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Back
Topp