Hvor lang tid..

x1xKrista

Glad i forumet
tar det før man kan bli gravid igjen etter en fødsel?

det ernok veldig individuelt, noen blir gravid igjen med en gang andre må vente lengre.

Har du planer om å få en igjen med engang eller??

Vi har diskutert det ja.. [:)]

Man må vel innhente mensen igjen? Kan vel ta lang tid hos noen og kort tid hos andre?

Det er vel anbefalt å la menstrajonssyklusen etablere seg igjen, fordi dette er et tegn på at kroppen er klar for å fungere som normalt igjen. Jeg revnet mye da jeg fødte, og har fått beskjed om at jeg ikke må bli gravid igjen før det er gått atten måneder etter fødselen.

huff.. er vel best for kroppen og deg selv da ja.

Vi har tenkt 1år i mellom de..... men det avgjør jo etter fødselen..

Og om jeg orker to tette, kan jo hene vi ombestemmer oss.. [:)] Er jo litt tungt..

...å så plutselig er man gravid igjen uten å ha fått mensen tilbake etter første fødsel....[:D][:D]

jeg fikk mens igjen da hun var 7 mnd fullammet frem til hun var ca 7 mnd.

Tror du skal vente og se hvordan det er å ha et barn først, ikke alltid like lett. Men lykke til hvertfall.

ORIGINAL: To*tette

...å så plutselig er man gravid igjen uten å ha fått mensen tilbake etter første fødsel....[:D][:D]

Har mensen og amming en liten sammenheng?

Nei, mensen og amming har all sammenheng. Amming forsinker mensen pga hormoner. Lille skjønningen min er straks fem måneder, og jeg ser ingenting til mensen. Takk og lov[:D]

det er aldri et sikkert prevensjonsmiddel og amme, men ja amming forsinker mens hos noen og ikke hos andre.

Hmm.. mye greier med den derre kvinne kroppen vår altså. [:)]

Får bare se. Er jo fler som har tenkt å ha to tette men setter det litt på vent når nurket først dukker opp..

Men hadde vært kjekt med to tette...

jeg tenkte litt på to tette men nå når hun er blitt 9 mnd så har jeg lagt det litt på is, velger å ha henne alene noen år så vi bare kan kose oss med henne, så vil jeg bli ferdig med det siste året på utdannelsen min før vi får en til. Så vil jeg at kroppen skal komme helt tilbake sånn den var før graviditeten.

ORIGINAL: Ferraribabe

jeg tenkte litt på to tette men nå når hun er blitt 9 mnd så har jeg lagt det litt på is, velger å ha henne alene noen år så vi bare kan kose oss med henne, så vil jeg bli ferdig med det siste året på utdannelsen min før vi får en til. Så vil jeg at kroppen skal komme helt tilbake sånn den var før graviditeten.

Utdannelse er jo viktig så sjønner deg der. Kanskje jeg tar den veien også. Vi har diskutert det og han og jeg syntes to tette hadde vært kjekt men vi får se hvordan det blir. vet jo aldri..

Back
Topp