Hvor lang tid varte første del av din igangsatte fødsel?

Hvor lang tid brukte du fra start til aktiv fødsel (4-5 cm/fødestue) ved igangsettelse?

• 0-2 timer

Votes: 9 12,9%
  • 2-4 timer

Votes: 10 14,3%
  • 4-6 timer

Votes: 3 4,3%
  • 6-8 timer

Votes: 2 2,9%
  • 8-10 timer

Votes: 8 11,4%
  • 10-24 timer

Votes: 17 24,3%
  • 24-48 timer

Votes: 11 15,7%
  • 48 timer+

Votes: 10 14,3%

• Antall som har svart
    70
Fra jeg ble satt i gang med ballong til jeg var 4-5cm tok det ca 37 timer. Hadde da hatt ballong i 24timer og fått 3 runder med modningspiller. Vannet gikk og jeg fikk ueffektive stormrier. Satt på drypp 5 timer etter vannavgsng pga manglende framgang. Derfra gikk det fort. Fra 4-5 cm til han var ute gikk det 32 minutter. Kom som et sjokk på oss alle :hilarious:

Første barn, satt i gang med ballong. Tok 50 timer fra den var satt inn til jeg ble flyttet til fødestua (den ble tatt ut etter 1,5 døgn altså, hadde den ikke i til jeg kom på fødestua :P).

Jeg fikk ballongkateter 11.30, den datt ut rett før 14. De tok vannet ca. Kl23. Aktiv fødsel fra 4(midt på natten hvertfall :p) og ungen ble tatt med tang og født kl. 20.38 :)

5t fra ballongen ble satt inn til 5cm. MEN! Fra jeg fikk drypp tok det vel rundt en time. 2cm opning etter ballongen falt ut, jm tok vannet og ingenting skjedde! Måtte vente et par timer på drypp, men skjedde ingenting i mellomtiden. Første barn.

Fødsel med andremann: fikk satt inn ballong kl elleve en onsdag formiddag, piller torsdag og fredag, og i ettiden natt til lørdag begynte endelig fødselen... Ungen var ute halv åtte lørdag morgen, så gikk heldigvis kjapt når det først satte i gang, men det var en lang ventetid fra igangsettelse til det ble noe action!!

Født midt i koronatiden her.

Hadde ballong et døgn. Men da var jeg hjemme. Lagt inn neste dag på obsposten. Finn angusta-piller hver 2. Time.

Fikk 2 piller, og skulle til å få nr 3. Men hadde da brått 5 cm, så ble sendt på fødestua. Så 4 timer venting mellom piller, en time før oppstart mens vi ventet på legen og 1 time med ctg og undersøkelse for å vurdere ny pille/fødestue.

Jordmor var innom hver 2 timer for pille/sjekk.
Jeg trodde jeg skulle være "innelåst" men fikk rusle bort og hente mat selv. Gikk inne i kiosken da, men kunne kanskje gjort det og.

Koste meg med snop og iPad imens :)

Her tok det fire dager fra start til aktiv fødsel. Fikk første modningstablett innsatt på søndag kveld. Fikk så flere tabletter over to dager om jeg ikke husker feil. Ingen effekt. Fikk innsatt ballong tirsdag klokken 12. Den falt ut 23,5 timer senere, men hadde hatt null effekt. Onsdag klokken 14 fikk jeg riestimulerende intravenøst i max tid før de skulle la kroppen jobbe selv. Alt dabbet av. Og
jeg fikk riestimulerende på nytt etter noen timer. Vannet gikk rett før de skulle ta det med fortsatt 0cm åpning natt til torsdag. Da kuttet de ut riestimulerende og det dabbet heldigvis ikke av. Fødte klokken 14 på torsdag. Jeg hadde arrvev på livmorhalsen etter konisering som var mest sannsynlig årsaken til den utrolig trege fremgangen. Tok lang tid, men alt i alt gikk det veldig bra:happy: veldig glad for at mannen fikk være der med meg dag og natt fra jeg ble innlagt på lørdag til vi alle tre ble skrevet ut søndag uken etter. De åpner vel mer opp for at far får være med nå, så får håpe du slipper å være mye alene. Jeg er forberedt på å settes i gang igjen, men nå har vi jo en ettåring i huset så far får uansett ikke blitt med mer enn under aktiv fødsel.

Fikk satt inn ballong tirsdag 2000, ballongen falt ut bare noen timer senere (ca kl 0200 på natta), ble innlagt og begynte på hormontabletter onsdag kl 10.00 og fikk disse hele onsdag, fikk sovedose til natta og torsdag kl 0800 tok de vannet, 1100 ble jeg satt på drypp og 1311 var han ute.

En liten svært uformell undersøkelse hvor lang tid vi brukt på å komme godt igang ved igangsettelse. :)

I disse coronatider er marerittet for meg å ligge låst inne på et tomannsrom i dagevis uten mulighet for å få lov å gå i kiosken eller vandre rundt uforstyrret for å få fortgang og tiden til å gå.

Legen har advart at det «kan» ta dager i verste fall, men antageligvis er vi over på fødestue ila dagen trodde han siden dette er tredje. Og resten pleier å gå svært radig for meg ved tidligere fødsler.

Men det blir jo bare gjetting. Hvor lang tid tok det for deg? Og var det første barnet? :)
Jeg hadde null modning ved sjekk før igangsetting. Altså, overhodet ingenting. Fikk beskjed av gyn om at kroppen min ikke fantes fødeklar, han klarte knapt få tak i livmorhalsen så høy og bakovervendt var den. Jeg skulle få fire døgn, men ut fra det han fant ved undersøkelse så kunne han ikke garantere for at det kom til å skje stort (igangsatt pga stor baby, og hadde et inderlig ønske om vaginal fødsel etter tidligere ks), og jeg måtte ta høyde for at det absolutt kunne bli nytt ks. Fikk satt inn ballong og 4t seinere hadde jeg 4 cm åpning, tette rier og vannavgang. Så kroppen kan kline til den når den bare får litt drahjelp!

Ballong mandag kl 11,vann gikk 03 på natta til tirsdag, 5 cm kl 11 på tirsdag, dårlig åpning og pga tidligere KS ble det en KS til, lille var ute litt før kl 23 tirsdag :)

Fra ballong til første rie: 2 dager.
Fra første rie til baby var ute: 2 timer

Nokså likt under begge fødsler her.
Første var 9 min pressrier, mens nummer to tok 3 min.

Fostervannet gikk dagen før og ved sjekk hadde jeg null åpning.
Fikk pille klokken 16 og klokken 20.55 startet riene bang på. Ble flyttet til fødestuen etter å ha spydd ned min del av firemannsrommet - siden jeg ikke klarte å tørke opp alt selv med rier hver annet minutt og de ikke hadde anledning til å hjelpe. Hadde ikke 4-5 cm åpning før på natten engang

Fra ballong til aktiv fødsel: 4 dager og 12 timer.

Fikk rier 24 timer etter ballongen ble satt.

Ganske jævlig, mildt sagt :p

Første tok 44 timer fra ballongen bla satt inn til ungen kom ut. Fikk ikke noe særlig åpning de første 24 timene, men det skjedde mye de siste 8 timene etter at vannet gikk.

Med andre så var det klart til å ta vannet, så da ble det tatt og da skjønte kroppen med en gang hva den skulle gjøre og ungen kom på knappe 4 timer.

Tok 4 timer ish fra første tablett ble satt til riene startet og da tok det vel en time med kraftige rier før vannet gikk og jeg hadde 5 cm åpning. Han kom ut 4 timer senere etter ti minutter med pressrier så veldig hurtig fødsel sånnsett! :)

Back
Topp